Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 1081 ggr
zatanica
3/10/14, 9:53 PM

Hjälp redovisning snart

Hjälp rent ut sagt, jag insåg just att det är måndag den 10 mars och klockan är nu snart 22.00 På onsdag den 12 mars ska jag redovisa mitt examensarbete i biologi. Jag har skickat in själva arbetet, jag har gjort en powerpoint presentation. Jag har skrivit ner i ett block typ vad jag ska säga.

Jag har läst igenom med presentationen en gång för mig själv och lät som en ihålig döing när jag läste upp det.

Nu var ju tanken att jag skulle träna som en galning resten av kvällen. men när jag tog fram presentationen och blocket kände jag bara hjälp och allt låste sig.

Hade ju strategin så klar, ta en bild i taget och repetera (har 26 st) prova olika versioner och skriva ner ordagrant den man känner sig bekväm med. En bild i taget, målmedvetet för att känna att man kanske kanske kan klara av det någorlunda på onsdag utan att staka sig som en jag vet inte vad och låta som ett ihåligt spöke som tillsut läser innantill och tappar bort sig.

Annons:
Line333
3/11/14, 6:54 PM
#1

Det gör inget om du låter som ett ihåligt spöke. Skriv upp, läs innantill om du måste, använd bilder som stöd. Massor av lärare är genomtråkiga och torra, ändå gör de det du ska göra varje dag. Huvudsaken att informationen är korrekt. Bra gjort, tänk att det är dags att redovisa. Tillåt dig att vara stolt och glad, och lycka till!

zatanica
3/11/14, 9:53 PM
#2

Tack Line333 🙂Jag är faktist lite stolt, glad kommer jag vara när det är över 😛

Har skrivit upp vad jag ska säga och läst igenom det ett par gånger, nu tänkte jag försöka gå igenom det med bilderna till helst 2 gånger.

Sedan får det gå som det går, huvudsaken är ju att man försöker, tror inte de kan underkänna för att man gör en halvkass eller kass redovisning. Det är ju inte direkt det jag ska jobba med, stå framför folk och prata lixom.

Zaphix
3/11/14, 10:23 PM
#3

Det där fixar du enkelt, du är ju bra på ditt ämne. :)

Inga problem för dig!

Helt okej att vara osäker, det är normalt. Men trots osäkerhet så går det i slutändan bra för de allra flesta. Så det är såklart dte går bra även för dig. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

zatanica
3/11/14, 10:30 PM
#4

Tack 🙂gått igenom det nu och det känns relativt ok, ska försöka att bara låt det gå som det går och inte stressa upp mig eller så. Man kan inte göra mer än sitt bästa och jag har faktist försökt att förbereda mig. 

Vet inte om jag ska försöka öva en gång till eller om jag ska försöka krypa ner under mitt kedjetäcke och sova lite.

zatanica
3/12/14, 11:27 PM
#5

Nu är jag klar och hemma igen. Det gick förvånansvärt bra. Fick jätte bra bedömning eller vad det heter. Jätte kul :) så nu ska jag lägga till något litet i arbetet sedan är jag klar och ska bara vänta på examensbeviset. Tack så jätte mycket alla här för att ni peppat och trott på mig. Det har gjort mycket.

Zaphix
3/13/14, 9:03 AM
#6

Grattis! Så skönt för dig att vara klar. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: