Annons:
Etikettnpf-och-psykisk-sjukdom
Läst 2306 ggr
pernillaa
3/13/14, 8:51 PM

Vad brukar ni göra?

Hej

Jag har bipolär typ 2. Har precis börjat få lite info och förståelse för vad det egentligen är och hur det påverkar mitt liv. Har medicinerats för det i flera år men aldrig fått någon diagnos eller hjälp för det trots att jag bett om det flera gånger.

Nu har jag plötsligt insett att mina "kreativa perioder" är hypomani.
jag är ju aldrig så kreativ som då och målar och pysslar och inreder och får en massa bra idéer. Men å andra sidan är jag heller aldrig så korkad som då. Jag startar projekt som absolut inte håller i längden och framförallt sårar jag människor. Häver ur mig saker, framförallt på internet som jag inte tänkt igenom som många gånger är allt för bitska och elaka. Jag är också många gånger alldeles för öppen om privata grejer. Försöker rädda hela världen, vill ta hand om alla andra.

Vad brukar ni göra under era hypomaniska perioder?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
[milla76]
3/14/14, 1:03 PM
#1

Oj vad detta låter likt mig, dock har jag då både  ADHD och Bipolär sjukdom så jag vet  vad som är vad av problematiken 😮

pernillaa
3/14/14, 2:04 PM
#2

Jag har också ADHD. Skrev visst inte det….

Ha en bra dag! // Pernilla

Hayabusa_
3/16/14, 1:15 PM
#3

Jag gör precis som dig! Massor av nya projekt och mår skitbra. Ingen som hänger med i mitt tempo. Tyvärr har det kostat otroligt mycket pengar och sårat många människor. Dem utreder mig på bredden nu. Har nog fler diagnoser att vänta mig. Men annars är det ADHD, bipolär typ 2, GAD.

[milla76]
3/19/14, 9:43 AM
#4

Pernilla, vad har du för mediciner?

Jag har aldrig energi, orkar aldrig något men däremot som du skriver

"Häver ur mig saker, framförallt på internet som jag inte tänkt igenom som många gånger är allt för bitska och elaka. Jag är också många gånger alldeles för öppen om privata grejer. Försöker rädda hela världen, vill ta hand om alla andra"

pernillaa
3/19/14, 10:00 AM
#5

Jag har lamotrigin och Concerta, Men concertan är utsatt nu då jag blir agressiv av dom.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: