Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 892 ggr
Tintin82
3/14/14, 8:27 PM

Hjälp!!

Äter Concerta 54 mg innan åt jag medikinet 30 mg och innan där hade jag Concerta 54 mg igen. För ca 4 år sedan fick jag diagnosen ADD/as och fick Concerta jag slutade med Concerta eftersom jag fick ingen matlust blandannat och gick då över till medikinet och har ätit det i ca 3månader och för två veckor sedan upptäckte jag att medikinet var slut och jag hade Concerta kvar så jag tog en tablett och det kändes jättebra. Fokuserad hemma och på arbetet. Så här är det Concerta denna gång fungerar när det gäller hemma och jobbet och även med maten denna gången Medikinet fungerar inte fullt så bra fungerar på jobbet men lite sämre hemma och här blir jag hungrig. Har ätit 30 mg men det kanske är för lågt för mig. Varför jag skriver är att jag känt mig lite låg ett tag och misstänker att det är Concerta som ligger bakom När jag tar Concerta så blir jag pigg och tar tag i saker blir inte bara sittande i soffan Funderar på om det finns någon anledning att kolla upp högre dos medikinet, vara kvar på Concerta för trots allt så fungerar den och kanske går "depressionen" över. Någon annan som vet om det finns något som Concerta fast bort med "depressionen". Jag har testat Concerta och medikinet med någon som har min diagnos som har något annat Kanske är det så att "depressionen" kommer för att på dagarna när vädret har varit fint så står man och jobbar och tittar ut och när jag själv slutar jobba vid 7 då är det mörkt

Annons:
gunillapower
3/15/14, 2:46 PM
#1

Vet inte riktigt om detta kan hjälpa på något sätt. Men jag har haft upprepade deppressioner och mycket ångest. Ätit sertralin mot deppression. Men den tog inte ångesten. Fick venlafaxin mot ångesten och uträddes vilket resulterade i diagnoserna ADD och gad. Äter nu 150mg venlafaxin och 36 +36 mg Concerta och har inte haft depression sen jag började med venlafaxinet. Tror det jag vill säga är att det kanske funkar med concertan om du får något kompliterande mot depressionen.

scheindel
3/16/14, 5:20 PM
#2

jämför vad andra människor skriver om sina erfarenheter med vad läkaren säger och diskutera dina jämförelser med din läkare. lekmän på såna här forum har inte tillräcklig kunskap för att kunna bedöma vilken medicinering som är rätt för dig, men de kan bidra med mycket praktisk erfarenhet av mediciner som många läkare saknar.

ofta tycker jag att en öppen diskussion med sin läkare, men utan att acceptera vad hen säger rakt av, är det bästa. genom att ha lite kunskaper om andras erfarenheter får du mer kött på benen och det gör det lättare att diskutera med läkaren. det är ändå viktigt att lyssna på läkarens åsikter. en bra läkare som vet vad hen håller på med är a och o.



Upp till toppen
Annons: