Annons:
Etikettmedlemspresentationer
Läst 1527 ggr
Nobody
4/19/14, 11:39 PM

Hejsan

Ny på forumet som jag är är det väl passande att säga hej. Så hejsan på er!

Jag är en Göteborgare (Kille) som nyligen fått diagnosen ADHD. Detta på toppen av bipolär och allvarlig depression.

Depressionen började för ca. 15 år sedan efter att under många år stött på ständiga motgångar som jag tillslut inte orkade kämpa emot.

Diagnosen bipolär fick jag 2006 då jag låg inlagd ett par månader på Psyket, men fick inte reda på det förrän flera år senare då jag sökte till vårdcentralen i ett helt annat ärende. Jag hade då gått hos psykolog och smaskat i mig mängder av olika antidepressiva piller utan större resultat. Med vetskapen om att jag också var bipolär blev jag överflyttad till bipolärmottagningen i Göteborg. 

Detta gav mig inte heller så mycket och det gjordes en djupare utredning som gav vid handen att jag ovanpå det redan nämnda också hade ADHD.

Den nya vetskapen om mig själv gav mig en massa förklaringar om varför mitt liv varit så "konstigt" Tex får jag ångest för att gå till jobbet, jag funkar inte i sociala sammanhang, har inga som helst vänner och är rädd för att tex. svara i hemtelefonen. Min egen är dock inga problem.

Jag har ett intresse jag närt i snart 35 år. Fotografering och jag kan utan att ljuga säga att detta räddat livet på mig åtskilliga ggr.

Annons:
Upp till toppen
Annons: