Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 634 ggr
Anonym
Anonym
5/3/14, 3:54 AM

Skriver av mig lite..

Väljer att posta inlägget anonymt då det är ett extremt känsligt ämne. Men iallafall. Jag har under flera år haft många problem i vardagen, framförallt humörsvängningar som ej går att styra. En av de många, många problemen jag har är att vid minsta lilla sak kan jag bli arg. Inte bara att jag blir arg utan jag slår mig själv, hårt, medvetet men har fruktansvärt svårt att sluta. Har många gånger bankat huvudet i väggen eller slagit med knytnävarna på föremål. Kan skrika rakt ut och även det går ej att sluta bara sådär. Har alltså extremt svårt att kontrollera mitt humör. Ofta känner jag att jag bör ha en tvångströja på mig för att inte slå mig själv. Vissa kanske finner det roligt i att en person slår sig själv och att det ser komiskt ut, men tro mig, det är hemskt. Hemskt att jag inte kan sluta när jag vill utan någon måste lugna ner mig, alltid. Går en utredning, pratar med psykolog, ska snart träffa någon på ungdomspsykiatrin och får stöd från olika håll. När jag vaknar på morgonen längtar jag efter att somna igen, allt känns så komplicerat. Jag är rädd för mig själv, utan förvarning kan jag bli arg, slå mig själv (ansiktet) hårt så det gör ont. Men någonstans i den smärtan är det skönt, men det går inte sluta. Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till längre, orkar inte med mig själv. Känns så otroligt försvarslöst att inte kunna hantera mitt humör och destruktiva beteenden.. Har hört många gånger "gör inte illa dig själv, du måste sluta", men vad hjälper det? Känns inte som om att någon riktigt förstår, förutom min sambo.. Har så många problem så jag skulle kunna skriva en bok…. :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: