Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Precis börjat med Strattera!

2014-05-11 22:42 #0 av: Cafesinner

Hej!
Nu har jag äntligen kommit igång med medicinering för min ADHD.
Än så länge är dosen väldigt låg och jag har bara ätit tabletterna i en knapp vecka... Något jag dock känt av är att jag är sjukt trött. Vet inte om det beror på annat - typ pollen - eller om det är en biverkning av Strattera?

Vilka äter samma medicin, och hur funkar den för er?
Biverkningar? För-och nackdelar? 

Anmäl
2014-06-14 14:02 #1 av: nikkaluokta

Ätit Strattera i drygt ett halvår nu å jaa... Det funkar bra på mig! Dock är insättningstiden ganska lång men nu såhär i efterhand, helt klart värt det! Den enda biverkning jag har är väl något oregelbunden mens samt att jag blir extremt torr i munnen efter ca 2-3 timmar :-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.