Annons:
Etikettautism-aspergers-syndrom
Läst 1826 ggr
Cafesinner
2014-05-11 22:52

Asperger och jobb?

Jag tog studenten i förrgår.
Nu skall jag börja betala hyra hemma hos pappa där jag ännu bor, men jag har inget jobb än. Aktivitetsersättning osv kan jag inte få just nu för jag har ansökt till högskola till hösten (tvivlar dock på om jag kommer in). Vi skall till arbetsförmedlingen om några dagar för att eventuellt ansöka om ett annat bidrag som jag inte minns vad det heter…Men som ligger på typ samma summa som studiebidraget (runt 2800:-).
Jag vill väldigt gärna ha ett jobb, men jag klarar inte av själva situationen "söka jobb på vanligt vis" då sådana pressade sociala situationer ger mig väldig ångest. Jag översätter lite texter på frilans via datorn just nu men vill gärna göra något mer och kunna tjäna lite pengar. 
Jag har absolut inga kontakter… hur har ni skaffat era jobb, om ni har liknande problem? Vad jobbar ni med?

Annons:
kalindas
2014-05-13 08:46
#1

Kolla om ni har något inom arbetsförmedlingen som heter Sius eller det kan ha andra namn där du bor. De ska hjälpa människor med handikapp att hitta och behålla ett arbete. Ger stöd under tiden.

/Elisa

Cafesinner
2014-05-14 09:30
#2

Vi ska till AF idag så jag ska kolla :) <3 Tack.

Upp till toppen
Annons: