Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Kostnad för läkarintyg till körkort

2014-05-19 09:44 #0 av: Beafer

Hur mycket har ni med adhd fått betala för erat läkarintyg till körkortstillståndet? Jag var och fixade mitt nyss och fick betala 625 spänn. Galet dyrt! Min kompis betalade bara 150, så jag undrar om det verkligen stämmer?
Hon i receptionen visste inte hur mycket jag skulle betala när jag kom dit heller. Fick betala efter besöket.

Anmäl
2014-05-19 18:43 #1 av: Zaphix

Betalar som ett vanligt besök.. Eller ja, två blir det nu. Måste till både psykolog och läkare varje gång jag måste lämna in.'

Måste lämna in typ varje år för att få behålla körkortet verkar det som.

Anmäl
2014-05-20 01:28 #2 av: [MrDiabolic]

Nu har inte jag körkort, så jag har aldrig behövt något sådant intyg. Men jag har, p.g.a. att jag är bipolär, behövt intyg för en massa andra saker. Och jag har aldrig behövt betala extra för det. De gånger jag behövt träffa läkaren, har jag betalat för vanligt läkarbesök, och några gånger har det räckt med telefontid, och då har det kostat gratis. Jag förstår inte varför körkortsintyg skulle vara dyrare.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.