Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2252 ggr
Tzatze
6/14/14, 1:38 PM

Mikro-flaschar

Hej, jag undrar om det är nån mer som upplever det här fenomenet. Jag är fullt vaken men det känns som att jag somnar och drömmer i knappt en sekund. Det är lite obehagligt, det känns som om jag tappar medvetandet fast jag ramlar aldrig eller så och jag missar inget i ett samtal tex. Däremot så känns det som att jag drömmer en mardröm och blir skrämd. Detta händer inte särskilt ofta men kommer i perioder då jag extra stressad och då kan jag få ca 10 flaschar på en timma.

Kan det vara så enkelt som att en del av min hjärna faktiskt somnar? Jag har ADHD-diagnos med drag av Asperger.

Annons:
Miss Tro
6/15/14, 1:02 PM
#1

För mig kan det bli så av överansträngning, för mycket att ha koll på, dags för time out, hjärnan behöver vila, vet inte om det kan vara så för dig?

Tzatze
6/15/14, 3:48 PM
#2

Ja antagligen, det händer oftast när jag trött och utbränd. Brukar få tillfällig tinnitus också i perioder och blir överkänslig för ljud.

Tzatze
6/15/14, 8:52 PM
#3
Lakeside
6/16/14, 6:34 PM
#4

Jag tycker du ska akta dig och kolla upp det där. Jag vill verkligen inte skrämma upp dig men jag läste precis en artikel om hjärnblödning där liknande symptom beskrevs. Jag är ingen läkare och det behöver absolut inte vara det men ta signalerna på allvar.

Tzatze
6/17/14, 7:00 PM
#5

Nä, ingen hjärnblödning, inget annat tyder på det, men tack för omtanken.

Snurzi
6/10/16, 1:21 PM
#6

Hej, har riktigt samma problem som Tzatze fast jag inte har nån ADHD,, har någon kommit fram med någon diagnos i ditt fall ??

Annons:
noply
6/14/16, 8:07 PM
#7

Jag brukar uppleva något liknande (jag har också ADHD). Fast jag får oftast någon form av micro-flaschar (bra namn för övrigt) när jag ska sova, fast det spelar ingen roll om det är när jag ska sova för natten eller bara tar en tupplur. Det kan vara riktigt obehagligt. 

Jag får inte heller alltid så men ofta om jag fått mycket intryck så jag tror att jag får det för att min hjärna har svårt att slappna av. Min hjärna jobbar konstant (vilket jag antar den gör för många med ADHD) även när jag tar det lugnt så jag tänker att hjärnan har svårt för övergången mellan aktivitet och vila.

Ribessa
6/18/16, 11:12 PM
#8

Ja, detta känner jag igen. Det är inget jag egentligen har funderat så mycket på, men känner absolut igen mig i det du beskriver… Jag har ADD.

Upp till toppen
Annons: