Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 2111 ggr
pernillaa
2014-07-22 11:13

Vill ni vara med?

Hej på er

Jag söker folk som vill vara medförfattare på en blogg som behandlar psykisk ohälsa och neuropsykiatriska sjukdomar.

Jag tänkte att om man är flera som bloggar om sina liv blir bloggen mer mångsidig, intressant och mer aktiv.
Att som läsare få följa flera personer, i olika åldrar, olika faser i livet, med olika bakgrunder och handikapp och få jämföra dom med varandra, skulle nog ge en väldigt bra insikt i hur det är att leva med ett osynligt handikapp.

Det är viktigt att det skrivs och pratas mycket om det här ämnet för att öka människors förståelse för det och jag tror vi kan nå ut till fler på det här sättet.

Att blogga aktivt när man lider av psykisk ohälsa är inte alltid så lätt. Man faller kanske ifrån och läsarna också. Är man dock flera som bloggar behöver man inte känna samma press att vara aktiv. Det hänger inte bara på en själv.

Varje författare får en egen kategori döpt med författarens namn.

Intresserad? =)

Bloggen är redan uppe pch väntar på författare och text. =)

https://paandrasidanfonstret.wordpress.com/

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
portera
2014-07-22 11:45
#1

Spännande, men du menar kategori som användarnamn eller? Det måste ju vara anonymt detta.

pernillaa
2014-07-22 13:10
#2

Nog kan man vara anonym om man vill men jag är då inte det. Man väljer ju själv. =) Med kategori menar jag att varje författare har en kategori, ungefär som en mapp, där de får samla sina inlägg som de skriver, så att läsarna lätt ser vem som har skrivit vad. Sen om man vill ha ett annat användarnamn än sitt riktiga för att vara anonym så är ju det helt okej. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Zaphix
2014-07-23 01:22
#3

Jag är gärna med på ett hörn, men troligtvis anonymt. PM'a gärna med mer info om du vill ha mig med. :)

Har ADHD, GAD och panikångest. Men relativt stor kontroll på det nu, relativt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

LisenM
2014-07-24 13:41
#4

Det här verkar kul!! Jag hänger gärna på med, anonymt… Fattar bara inte hur?!? E lite,…Hm hm trög, men jag vill va med!!!!

pernillaa
2014-07-24 19:27
#5

Jag skickar en inbjudan med information till din mail. =)

Skickar ett pm till dig LisenM och Zaphix.

Ha en bra dag! // Pernilla

portera
2014-07-24 20:50
#6

#5 Om du vill, är jag alltså intresserad att vara med som en av författarna, det framgick tydligen inte. My bad!

Jag har odiagnostiserad ADD + drag av Asperger/Högverkande Autism + ev. något annat/mer.

Annons:
Cie
2014-09-19 01:07
#7

Hej
Lät roligt och intressant! Jag har ett längre perspektiv nu, när mina barn är tonåringar. Jag är i början av ev utredning för ADD.  Jag är mitt uppe i familjeliv med barn i tidiga tonåren och hund. Men jag kommer så väl ihåg när barnen var små, och innan dess - att komma ut på arbetsmarknaden.  När jag var ung, innan begreppet ADHD fanns, så kändes det som att jag ibland var en samhällsfara när jag var så dum och tankspridd ;-) men jag har hanterat det! Har lyckats utbilda mig på universitet och har ett underbart jobb. Idag är jag dock så utmattad och trött, så jag söker hjälp.
Om jag inte är försent ute, så är jag intresserad av att skriva! :-)

pernillaa
2014-09-19 15:14
#8

Du får gärna vara med. Dock har åtminstone jag lagt det lite på is då jag inte orkar för tillfället. Men skicka mig ett pm med din mailadress så bjuder jag in dig som författare. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

dave76jkpg
2014-10-30 21:58
#9

Hej. David heter jag!är ingen mästare på att skriva då jag har dyslexi… Men vore väldigt nice om man fick hänga på och kanske få skriva några rader? Känns som jag kan ha en hel del att dela med mig av,som kanske kan hjälpa andra eller enbart för läsandes skull Hls David

Lakeside
2014-10-31 10:52
#10

Jag är gärna med. Jag är bra på att skriva men kan ibland ha svårt att få tid. Jättebra idé!

pernillaa
2014-11-02 08:42
#11

Ni får gärna skicka pm till mig och berätta lite mer ingående om er själv och era problem som ni vill skildra. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: