Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 972 ggr
[Linsenhejhej]
7/31/14, 12:00 PM

Tics?

För tre dagar sedan märkte jag att jag började skaka snabbt på huvudet (som ett snabbt "nej") utan någon anledning. Det kom helt oväntat. Det blir bara värre och värre för varje dag! Det är inget tvångsbeteende, utan det liksom kliar/kittlas/känns konstigt i nacken och då måste jag skaka på huvudet. Försöker jag förtrycka denna skakning på huvudet, vilket går i några sekunder efter känslan att jag måste göra det, måste jag skaka på huvudet flera gånger i rad. Det blir som värst på kvällen när jag ska sova. Jag måste då skaka på huvudet flera gånger i minuten! Ju mer jag tänker på det, desto oftare kommer känslan att jag måste skaka på huvudet.  Jag blir så fruktansvärt frustrerad, så i går började jag gråta för jag försökte sova men var tvungen att skaka på huvudet hela tiden. 

Jag har aldrig varit med om något liknande förut. Jag slutade med Abilify (som jag började ta mot hallucinationer för flera år sedan) för två veckor sedan - kan det vara ett utsättningssymptom? Jag är 18 år och har diagnosen Aspergers syndrom.

Annons:
Honestyisdead
7/31/14, 3:07 PM
#1

Ring till din läkare och berätta det.

Barneveld
8/2/14, 10:12 AM
#2

Tycker också du ska prata med läkaren. Jag har själv tics och det låter som du beskriver det att det börjar med en obehagskänsla och om jag (i mitt fall) blinkar känns det som om det ska gå över men det gör det inte. Mina tics blir värre vid stress. Det kan ju bli en stress för kroppen att avsluta en medicinering så det är inte omöjligt att det är som du misstänker att symtomet kommer för att du håller på och sätter ut Abilify. Men som sagt, prata med läkaren om det.

dave76jkpg
8/5/14, 8:55 PM
#3

Hejsan…tycker du ska kontakta din läkare så snart du kan…har haft liknande konstiga saker som hänt,men ej under utsättning utan då jag började med en ny medicin…

[Linsenhejhej]
8/6/14, 10:37 AM
#4

Tack för era svar. Läkaren trodde att det var tics, och de försvann när jag började med Abilify igen för några dagar sedan.

Upp till toppen
Annons: