Annons:
Etikettmedia
Läst 1911 ggr
tarotlasse
8/18/14, 9:13 AM

Ny websida om ADHD

Läste Metro i morse och såg att det finns en ny websida om ADHD .

http://underbaraadhd.com/

Georgios Karpathakis – Grundare av Underbara ADHD

Har själv ADHD och började blogga om ADHD och har nu fått projekt pengar för att och har nu för att vidare utveckla sidan.

Underbara ADHD finns också som en  grupp på facebook. 

Jag har börjat bläddra lite på sidan och här finns massor av information  och länkar om att leva med ADHD.

Lasse

Annons:
Panzer
8/18/14, 6:48 PM
#1

Hej Lasse,

Det står på hemsidan: "digital plattform där diagnosticerade barn, anhöriga, skola, omsorg och sjukvård kan mötas och utbyta erfarenheter". Frågan är då om även vuxna med svårigheter är prioriterade på denna sida?

Lakeside
8/19/14, 9:54 AM
#2

Jag följer gruppen på fb och tycker den är bra. Han tipsar ofta om artiklar och liknande som släpps i ämnet. Har aldrig tänkt på att det står barn dock. Jag är bra på att läsa snabbt ;)

tarotlasse
8/21/14, 11:49 AM
#3

#1 Panzer ja bläddra vidare bland alla sidor o information o inte bara på huvudsidan så hittar du det.

Övervägande delen får jag säga är om vuxen ADHD och  det är ju även personer med vuxen ADHD som arbetar med denna sajt.

Men det händer nog mycket på sajten nu när media uppmärksammat sidan.

Den såg ut på ett sätt på morgonen men  den var förändrad och uppdaterad när jag gick in  på sidan och läste senare på dagen.

Får säga en sida som alla borde läsa framför allt vårdpersonal  och de som arbetar med personer med ADHD som oftast har för dålig kunskap om hur vi fungerar.

 För här finns så gott som all information om ADHD o hur vi fungerar om man orkar gå igenom all den infon som finns på sajten.

Lasse

Upp till toppen
Annons: