Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 819 ggr
illusi0n
2014-09-08 19:54

rimlig medicinering?

Hej jag är 33 och har under senaste året blivit diagnoserad med adhd+gad. Mitt problem ligger vid sömnen eller när jag aktiviteterna slutar då blir jag oerhört trött. Jag har förrut jobbat med barn på fritids och då inte haft några problem att ta in alla intryck osv räkna så alla är där men var oerhört dålig på det andra hålla reda på saker planera osv men sedan blev det svårare och svårare att ladda batterierna efter en jobb dag så sjukdagar blev fler och fler. Osv så fick gå till företagsvården där 2 läkare direkt sa ADHD på första mötet så remiss till psyk och utredning som nu är klar. Jag tycker världen efter några månader blev oerhört mycket större. Och nästan all min mani har försvunnit det vill säga mitt data spelande och serier jag kollq på efter jobbet för att ladda upp batterierna. Men nu har jag problem vid sömnen igen att det inte blir tyst trotts att jag är aktiv underdqgarna trotts min sjuk skrivning. Nu till min medicinering Concerta 54 morgon 16 eller 32 lunch sen 16 mg vid 5 så totalt 108 mg om dagen. Lyrica 150mg 150 mg kväll Cymbalta 90mg morgon Stesolid 4 x 5 mg om dagen vid behov ibland tar jag 1 ibland 6 det beror på men aldrig mer än att det är slut vid intervallen. Sen har jag 1-2 imovane vid behov. Så varje kväll. Jag ska prata med min överläkare på onsdag min företags läkare tyckte jag skulle prova på Ritalin eller Elvanse ev. Förrut hade jag 54 +54 Concerta morgon lunch sen snabbverkande Ritalin på kvällen men kände men arg kinkig blev irriterand på saker jag normalt inte blir.ursäkta för världens längsta meddelande men aja så äre jag har också tappa ca 40 kg på hm 4-5 månader är det normalt? Jag motionerar mycket mer nu och äter betydligt mindre visa dagar inget jobbar på att få rutiner på det men dom tycks inte reagera på det typ. Jag bar överviktig såklart förrut och börjar röra mej mot en normal vikt nu. SÅ nu var jag klar Mvh tom

Annons:
illusi0n
2014-09-08 20:21
#1

Jag lider också av depression med jämna mellanrum kan tillläggas. Och har självskade betende. Och har legat inlagd pga av det 2 gånger det senaste året. Och dom säger att jag har svårt med "separation" från människor rent generellt. Och har oerhört lätt att bli sviken. Så var visst inte klar :p hade själv inte orkat läsa allt det här så förvånad om nån annan gör det ;)

Upp till toppen
Annons: