Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2761 ggr
mieeow
2014-09-09 16:32

concerta, allergiska utslag?

Jag har tagit Concerta i 2-3år och det har funkat okej även om jag mår bättre utan. Måste ändå ta den under skoldagarna för att kunna fungera i den miljön. 

Hade uppehåll under hela sommaren och trappade för ca en måndag sedan upp igen. Nu har jag tagit 36mg i ca 3veckor, tog 54mg före sommaren. 

men förra veckan fick jag blålila utslag på benet som kliar väldigt mycket. Under helgen har jag fått flera, men de flesta är inte lika blålila som de första, utan mer röda. Frågade skolsköterskan idag vad hon trodde, och hon tyckte inte det såg ut som bett, vilket jag först oroade mig för. Men enligt fass kan man få just blålila utslag vid allergi mot Concerta

är det möjligt att det är allergi? även om jag aldrig fått liknande utslag förut?

Har tänkt ringa min läkare och fråga, men tänkte höra med er ändå om ni vet något. 

utslagen är i storlek som myggbett/tio kronors mynt, men inte lika jämt runda, och mer blålila till färgen. kliar jättemycket och kom plötsligt. kommit fler under några dagar, men de nyare än mer röda.

Annons:
Upp till toppen
Annons: