Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

flouxetin

2014-09-16 23:24 #0 av: youandyou

Alltså ja.. Fick utskrivit detta igår... Skulle igentligen börjat med den idag men vaknade för sen för jag tog insomningstablett igår.. 

jag har läst runt lite på nätet.. Jag blir jätterädd. Faktiskt. 
Någon som blivit hjälpt av denna medicinen? Hur många mg tog du och hur länge, och för vadå?? 

Jag ska ta 10mg i 6 dagar sen öka t 20mg. Tar de för min depression. Blir nog utredd om ett tag.. De tror jag har ADHD eller borderline... 

Tacksam för svar! 

Anmäl
2014-09-16 23:40 #1 av: Vale

Jag har ätit det ett tag för länge sedan, minns inte hur många mg men tyckte det var en för svag medicin och gjorde väl ingen höjdare direkt (för mina diagnoser). Minns att jag fick huvudvärk i början och lite yrsel under dagen (efter)..

Anmäl
2014-09-16 23:53 #2 av: youandyou

Va har du för diagnoser? Ifall du vill berätta alltså.. 

Anmäl
2014-09-17 11:44 #3 av: Hera

Det ges ju för depression,  oavsett övriga diagnoser. 

Jag åt dom flera år. Gjotde varken till eller från på mig. En kompis däremot mådde bättre med dom.

Anmäl
2014-09-17 12:06 #4 av: youandyou

ja Hera. Men de är främst till personer med ADHD eller bipolär.

Anmäl
2014-09-17 12:21 #5 av: Hera

Jag har inget av det. Var hittar du information om det? Har aldrig hört det

Anmäl
2014-09-17 12:23 #6 av: youandyou

Googlade? Hittar de dock inte nu. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.