Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 2581 ggr
Anonym
Anonym
2014-10-01 23:26

Sjukersättning

Fyller 30 i år och kommer då få hel sjukersättning. 6700kr per månad utan möjlighet till bostadstillägg eftersom min sambo har inkomst. Fast vi inte har delad ekonomi…

Och folk har mage att säga att folk som jag fuskat sig till ersättning för att man är lat. Ingen i sina sinnens fulla bruk kan vara så dum och tro att man frivilligt väljer att leva på under sjutusen kr i månaden.

Annons:
tarotlasse
2014-10-02 00:42
#1

Ja du det där klarar man ju inte så många dagar på i månaden men hur räknar man ut var man får i sjukersättningen jag som började arbeta  redan som 13 åring extra etfer högstadie skolan s började jag arbeta på  industri o även frilanade en del som fotograf som extra arbete o 2 år i lumpen men även där fanns det registrerde inkomster  och direkt ut o började natt i industrin o arbetade ute på fältet  inom fotografien igen och och kända under flera år väldigt mycket pengar vissa lyckade bilder kan faktiskt innebära en väldigt tryggad inkomst även på äldre dagar. 

Hur mycket påverkar alla dessa år jag jobbat och och är 54 år i dag o de inkomster  jag  tjänat in under åren när det nu verkar som att jag kommer beviljas en halv sjukersättning och en halv ordinarie tjänst Det ni får på under sjutusen i månden  skulle ju inte funa fö mig som ensamstående med hyran så hur räknar man ut detta?

Anonym
Anonym
2014-10-02 01:05
#2

Jag får det lägsta beloppet eftersom jag aldrig har jobbat. Du kommer få mer pengar på själva basbeloppet. Dessutom kan du få bostadstillägg eftersom du bor ensam om din inkomst är liten.

Anonym
Anonym
2014-10-02 01:08
#3

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk/anstalld_ny/stadigvarande_30_64/om_sjukersattning

"Om du har arbetat får du 64 procent av din genomsnittliga inkomst under de senaste åren. Det finns dock en maxgräns som gör att du inte kan få mer än 17 760 kronor per månad före skatt oavsett din tidigare inkomst. "

tarotlasse
2014-10-02 01:43
#4

Tack så jätte mycket  för inf ot då ska jag inte har några problem  att överleva fick ett erbjudande om ett mycket intresant arbete på 50%  som jag tackat ja till denna veckan, 

Men FK läkaren AF o rehab ska diskutera om  en ansökan om sjukersättningen den 16 oktober . Men  FK har tidigare kritisterat för att jag i dag är sjukskriven efter som det ser det som omöjligt att jag ska jobba mer en 50 %. 

Men när det gäller FK så skulle det inte förvåna mig alls om det nu är en ny handläggare  denna gången som tycker jag ska arbete  375 % i stället . 

Jag har aldrig varit med om ett sådant år där jag fått så motstridiga uppgifter där en handläggare säger en sak o den andra något helt  annat  JAG LITAR INT PÅ NGN PÅ DEN MYNDIGHTEN FÖREN JAG FÅTT ETT PÅSKRIVET PAPPER tyvärr. 

Lasse

Anonym
Anonym
2014-10-02 01:58
#5

Samma erfarenhet här. Man får olika svar från olika människor.  Sedan visar det sig att alla hade fel.

Håller tummarna för dig.

Upp till toppen
Annons: