Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1308 ggr
Imasy
10/9/14, 10:28 AM

Trotssyndrom

Jag har en son på 4½ år. Efter att ha läst en del om trotssyndrom, börjar jag och min sambo tro att det är det han har, och har haft sedan han var bebis. Allt faller liksom på plats, det är som om alla broschyrer etc är skrivna om honom.

Vet ni hur man går tillväga? Vad händer? Gör man en utredning? Vi har försökt nå BVC utan större framgång, men antar att det är hos dem man börjar. Medicinerar man eller får man "terapi" eller hur behandlar man det?

Har ni några tips, råd länkar etc hur vi ska bemöta detta beteende? Vi hyser inga förhoppningar om att få snabb hjälp av vården, BUP mfl, men måste på något sätt försöka få ihop vardagen tills den dagen vi förhoppningsvis får hjälp.

Jag vet inte om det är vi som gör fel i vårt bemötande eller vart problemet ligger, men vi har försökt med alla trix och knep, mutor, beröm osv, även om det finns de dagar som man inte alltid har energi till att vara så pedagogisk som man önskar att man kunde vara.

Jag hittar mycket, men väldigt lite om hur jag som förälder ska bete mig vid utbrott etc.

Annons:
Upp till toppen
Annons: