Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Biverkning av Strattera?!

2014-10-09 20:45 #0 av: nikkaluokta

Nån timme eller två efter intag av Strattera (60+18) blir jag torr som bara den i munnen å typ svalget... Känns nästan ner mot bröstkorgen... Törstig blir jag oxå... Blir något bättre om jag dricker... Känns lite konstigt å svälja ibland oxå... Kommer detta att försvinna?

Anmäl
2014-10-10 07:12 #1 av: Ladydragon

om man läser på Fass på medicinen under biverkningar så är det vanligt med muntorrhet av Strattera 

förhoppningsvis så blir det bättre efter ett tag blir det inte det så rådgör med läkare 

tänk på att muntorrhet ökar risken för att man ska få hål i tänderna men detta kan minskas genom att man är noggrann med att borsta tänderna 2 ggr/dag och det finns även tabletter och liknande på Apoteket som kan lindra muntorrheten lite 

Anmäl
2014-10-10 09:36 #2 av: Hera

En ganska vanlig bieffekt tror jag. 

Anmäl
2014-10-13 17:57 #3 av: IceTee

Att tugga tuggummi ökar också salivproduktionen, finns med flour på apoteket som är jätte bra! 

Medarbetare på Skor iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.