Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Jag dog lite... xD

2014-11-01 00:55 #0 av: woopwoop

Läste en text som hette typ "20 saker att komma ihåg om du älskar någon med ADHD" och dog av skratt när jag kom hit haha... :D 

Anmäl
2014-11-01 09:13 #1 av: Lakeside

Ja den är underhållande :)

Anmäl
2014-11-01 11:29 #2 av: woopwoop

Ja, jo, men tänkte mer på alla flikar jag hade uppe vid tillfället när jag läste. :P Blev ganska komiskt. :) 

Anmäl
2014-11-01 12:08 #3 av: portera

15 flikar, det är väll inget tänkar jag här.. Mitt liv består av så många påbörjade projekt och ämnen jag är djupt intresserad av att jag har 3 fönster med minst 20 flikar på varje. Det är så jävla sant att det är det man ser som man kommer ihåg, i stunden. Kanske är det därför rummet också blir en köckenmödding (belamrat), lägger jag undan grejer så försvinner dem ur "att göra-sfären" tycks det.

Anmäl
2014-11-01 12:54 #4 av: zatanica

Gapskrattartack för iden, den har aldrig slagit mig att man kan ha flera fönster med flera flikar Skrattar

Brukar ha sjukt många flikar uppe samtidigt jag med, gäller ju att vara snabb när något dyker upp i huvudet.

Anmäl
2014-11-01 20:49 #5 av: portera

4# Haha zatanica jag bjuder på den.. Skrattar
Ja blev ännu gladare när jag bara för en månad sedan upptäckte att man kan "pinna" flikar i vänsterkanten i Firefox som jag använder. Så att iFokus alltid finns nära till hands när det öppnas en ny flik långt ute till höger.

Anmäl
2014-11-02 09:11 #6 av: Stallmima

Haha den var bra, undrar hur den vetenskapliga teorin har undersökts. Just nu har jag bara 2 öppna flikar men det brukar vara lite mer ibland   Lipar

Anmäl
2014-11-03 02:09 #7 av: Fidde1987

Samma här. när jag läste den punkten så kollade jag upp. Då hade jag 13 flikar uppe Skrattar

Anmäl
2014-11-03 16:11 #8 av: Lakeside

Ahh sorry, kollade inte ordentligt.
Jag har alltid många flikar också, 10-20 men det varierar, plus mobilen ofta är andra saker igång också. Min sambo får panik när han ser det haha.

Anmäl
2014-11-04 11:35 #9 av: Candela

Varför inte spara sidor som bokmärken..? 

Anmäl
2014-11-05 16:23 #10 av: Grace2009

Jag har 20 flikar just nu, fast ingen ADHD Lipar Har typ 5 eller 6 flikar när jag är på jobbet också, varav endast 2 är jobbrelaterade. Hemma har jag dock denna underbara knapp "återställ senaste sessionen" så jag har kvar alla min flikar, på jobbet måste jag börja om varje dag... Galen

Anmäl
2014-11-05 22:50 #11 av: zatanica

# har massor av bokmärken med och saker i läslista. Blir många flikar för man kommer ju helatiden på nya saker man ska göra, så måste man få upp den sidan innan man sitter som ett fån och undrar vad man skulle komma ihåg.

Anmäl
2014-11-07 10:39 #12 av: Geru

#9 Då glömmer man ju.

Anmäl
2015-01-16 20:32 #13 av: Saffran0Spice

GapskrattarHahaha jo men visst, för ADD/ADHD personer fokuserar ju endast på oviktiga sakerLipar

Anmäl
2015-01-16 20:35 #14 av: Geru

#13 Nu hänger jag inte med här?

Anmäl
2015-01-16 20:46 #15 av: Saffran0Spice

#14 Det står att personer med ADD/ADHD inte kommer ihåg enkla uppgifter som att ta med mjölk från affären och att det kvittar om man ha massa alarm eller post it lappar då hjärnan är någon annanstans - men att de kommer ihåg varje kommentar, samtal och att de kan ha 15 flikar på datorn uppe samtidigt utan problem

Så jag tolkade det som de menade att personer med ADD/ADHD kan fokusera på mindre viktiga saker, men tydligen inte viktiga saker som behöver larm osv.
Vilket jag tycker för min egen del är bullshit - visst hjärnan flyger ibland, därför har jag kanske ett larm, men att jag inte skulle funka trots larm är fel...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.