Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1484 ggr
woopwoop
11/1/14, 12:55 AM

Jag dog lite... xD

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Läste en text som hette typ "20 saker att komma ihåg om du älskar någon med ADHD" och dog av skratt när jag kom hit haha… :D

Annons:
Lakeside
11/1/14, 9:13 AM
#1

Ja den är underhållande :)

woopwoop
11/1/14, 11:29 AM
#2

Ja, jo, men tänkte mer på alla flikar jag hade uppe vid tillfället när jag läste. :P Blev ganska komiskt. :)

portera
11/1/14, 12:08 PM
#3

15 flikar, det är väll inget tänkar jag här.. Mitt liv består av så många påbörjade projekt och ämnen jag är djupt intresserad av att jag har 3 fönster med minst 20 flikar på varje. Det är så jävla sant att det är det man ser som man kommer ihåg, i stunden. Kanske är det därför rummet också blir en köckenmödding (belamrat), lägger jag undan grejer så försvinner dem ur "att göra-sfären" tycks det.

zatanica
11/1/14, 12:54 PM
#4

😂tack för iden, den har aldrig slagit mig att man kan ha flera fönster med flera flikar 😃

Brukar ha sjukt många flikar uppe samtidigt jag med, gäller ju att vara snabb när något dyker upp i huvudet.

portera
11/1/14, 8:49 PM
#5

4# Haha zatanica jag bjuder på den.. 😃
Ja blev ännu gladare när jag bara för en månad sedan upptäckte att man kan "pinna" flikar i vänsterkanten i Firefox som jag använder. Så att iFokus alltid finns nära till hands när det öppnas en ny flik långt ute till höger.

Stallmima
11/2/14, 9:11 AM
#6

Haha den var bra, undrar hur den vetenskapliga teorin har undersökts. Just nu har jag bara 2 öppna flikar men det brukar vara lite mer ibland   😛

Annons:
Fidde1987
11/3/14, 2:09 AM
#7

Samma här. när jag läste den punkten så kollade jag upp. Då hade jag 13 flikar uppe 😃

Lakeside
11/3/14, 4:11 PM
#8

Ahh sorry, kollade inte ordentligt. Jag har alltid många flikar också, 10-20 men det varierar, plus mobilen ofta är andra saker igång också. Min sambo får panik när han ser det haha.

Candela
11/4/14, 11:35 AM
#9

Varför inte spara sidor som bokmärken..?

Grace2009
11/5/14, 4:23 PM
#10

Jag har 20 flikar just nu, fast ingen ADHD 😛 Har typ 5 eller 6 flikar när jag är på jobbet också, varav endast 2 är jobbrelaterade. Hemma har jag dock denna underbara knapp "återställ senaste sessionen" så jag har kvar alla min flikar, på jobbet måste jag börja om varje dag… 🤪

zatanica
11/5/14, 10:50 PM
#11

# har massor av bokmärken med och saker i läslista. Blir många flikar för man kommer ju helatiden på nya saker man ska göra, så måste man få upp den sidan innan man sitter som ett fån och undrar vad man skulle komma ihåg.

Geru
11/7/14, 10:39 AM
#12

#9 Då glömmer man ju.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Saffran0Spice
1/16/15, 8:32 PM
#13

😂Hahaha jo men visst, för ADD/ADHD personer fokuserar ju endast på oviktiga saker😛

Annons:
Geru
1/16/15, 8:35 PM
#14

#13 Nu hänger jag inte med här?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Saffran0Spice
1/16/15, 8:46 PM
#15

#14 Det står att personer med ADD/ADHD inte kommer ihåg enkla uppgifter som att ta med mjölk från affären och att det kvittar om man ha massa alarm eller post it lappar då hjärnan är någon annanstans - men att de kommer ihåg varje kommentar, samtal och att de kan ha 15 flikar på datorn uppe samtidigt utan problem

Så jag tolkade det som de menade att personer med ADD/ADHD kan fokusera på mindre viktiga saker, men tydligen inte viktiga saker som behöver larm osv.
Vilket jag tycker för min egen del är bullshit - visst hjärnan flyger ibland, därför har jag kanske ett larm, men att jag inte skulle funka trots larm är fel…

Geru
1/16/15, 10:51 PM
#16

#15 Mjae, det är väl inte riktigt så det fungerar. Hjärnan kommer ihåg vissa saker bättre än andra, och det är väldigt tydligt med människor med ADD/ADHD(Varför inte bara säga ADHD nu, i och med att ADD inte finns längre(det blev en del av ADHD)) 

Te.x. så kommer man inte ihåg allting utan tydlig struktur, för du själv är ostrukturerad. Men du kommer istället ihåg konversationer och liknande bättre, för det är mer känslomässigt ihågkommande, vilket är någonting som ADHD människor tenderar till att ha bättre koll på. 

Visst är det så att inte alla med ADHD behöver larm. Jag behöver inte det, oftast.  

Flikarna på datorn är ju där ju för att du glömmer annars, men det är ju någonting som inte heller är direkt ADHD relaterat. Det är ju någonting många gör.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: