Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 2487 ggr
nikkaluokta
11/14/14, 7:39 PM

Sömnpiller trots medicin?

Har både Cirkadin å Propavan… Först Cirkadin som funkade första månaden sen fick jag prova Propavan å dom funkar typ inte alls nu… Jag vill SOVA! Ge mig råd tips vad som helst… Jag blir tokig utan sömn!

Annons:
LisenM
11/14/14, 11:31 PM
#1

Hej där! Jag äter!!;) oxå propavan och quentapine. Två av varje, fast propavanen delar jag i små bitar, typ "tuggar", å den verkar göra att när!!!! Jag somnat vaknar jag inte, men de andra gör att jag bli seg å nästan yr å ATT jag somnar! Funkar faktiskt! Å att jag delar dem e för "snabbare" verkan å att man slipper "hang overn" dagen efter! Snabbt in, snabbt ut principen!:) Tips från mig som inte får utskrivet det som alla vet funkar av rädsla å vetskap om att det blir avgiftning senare … God natt!!!

LisenM
11/14/14, 11:41 PM
#2

Å ett tips till, rör på dig!! Inte när du ska sova utan INNaN!!! Ut i naturen, samhället, stan, bara att röra på sig å få frisk luft underlättar säkert!!! Nattie igen!!!!:)

PMS-monstret
11/16/14, 9:01 AM
#3

Detta med sömn är ett evigt problem. Imovane funkar bäst men dom vill inte skriva ut det. Jag somnar av två Propavan, men det tar tid. Tack för tipset, jag ska nog börja dela dom 🙂Mirtazapine somnar jag av men blir tjock, Stilnoct ger mig hallisar o.s.v. har fortfarande inte hittat det optimala sömnmedlet. Circadin, Lergigan och Atarax funkar inte på mig. Theralen funkar så där. Har tänkt att be om att få prova Seroquel, den ska tydligen vara bra…

tarotlasse
11/18/14, 1:06 AM
#4

Läs mitt svar i tråden om Melatonin. 

Oftast måste man testa sig fram med olika kombinationer innan man hittar rätt. 

Propavan var totalt värdelöst för min egen del om jag tog en Propavan eller jag tog en sockerbit så var det ingen skillnad sov inte på något av det. 

Provade även Propavane i kombinationer med andra läkemedel men funkade inte det heller. 

Lergigan och Imovane/Zoplikon fungerade en kortare period riktigt bra. 

Imovane/Zoplikon i kombination fungerade också men kunde i stort sätt  sova i flera dygn på detta. 

Gick halvsovande dygnet runt på den kombinationen och fick en fruktansvärd hangover av detta så fy vad jag mådde av den kombinationen. 

Men ett tips läste en forskningsrapport att när man gjorde en studie på Kiwi fruktens nyttighet på hälsan. 

Så var det ett flertal i studien som upplevde att man sov bättre när man åt en kiwi varje dag under testen. 

Sömnen var ju inte syftet med denna studie. Men man tycket det var intressant o gjorde en ny studie där man mätte sömn kvaliten   före och efter personerna började äta Kiwi var visserligen en liten studie på 24 personer. 

Men forskarna blev väldigt överraskade över resultatet för var en enorm skillnad i både när det gällde tiden det tog till de somnade till hur lång tid de sov och kvaliteten på sömnen de fick över natten. 

Så helt klart visade  det att Kiwifrukten hade en klar positiv  påverkan av sömnen. 

Så nu har man fått godkänt och beviljade  enorma summor för att ta reda på varför och vad det är i Kiwin som har så positiva effekter på sömnen och  förhoppningen av  att utveckla ett nytt sömnläkemedel av detta i framtiden. 

Jag har testat nu i snart 2 månader med en Kiwi om dagen o har bara haft enstaka dygn utan sömn så en klar förbättring en tidigare. 

Men har även gjort en annan förändring i medicineringen så kan inte säga med säkerhet att Kiwin är enda orsaken till förbättringen. 

Men som sagt vad läs gärna mitt inlägg i Melatonintråden även om det blev ett långt inlägg om ADHD o sömnproblem Melatonin mm. 

Lasse

tarotlasse
11/18/14, 2:15 AM
#5

Blev lite feli texten skulle vara Imovane/Zoplikone  i kombination med Theralen  som gav hangover o jag kunde sova i flera dygn och var ständigt halvsovande  dygnet runt det var faktiskt ruggigt att knappt orka gå ur sängen.

polymorf
11/18/14, 2:51 PM
#6

Har Stilnoct och imovane, ibland i kombination (det på eget bevåg dock, de ggr jag har ännu svårare att sova än vanligt…). Båda dessa funkar jättebra för mig, men föredrar Stilnoct mest, då den är väldigt effektiv på min ångest också. Har inga biverkningar alls och känner mig aldrig seg eller trött dagen efter. Så himla skönt…efter att ha behövt knapra skit som Atarax och Lergigan, som varken lindrade ångesten eller fick mig att sova, bara gjorde mig till supertrög zombie som inte klarade att göra någonting alls dagen efter.

Annons:
Line333
11/21/14, 12:16 PM
#7

Kiwi?? Vad roligt! Går det att få tag på studien?

Upp till toppen
Annons: