Annons:
Etiketttips-goda-råd
Läst 4554 ggr
missporcelain
11/17/14, 7:21 PM

Ångestladdad, trött och uttråkad.

Hej! Det var sjukt länge sen jag skrev… Senast jag skrev var det att jag väntade på utredning, och nu är den gjord. Nu är det väntan på att få diagnosen klar och hjälpen jag behöver.

Anledningen till att jag skriver idag är att jag behöver lite pepp och stöd.
Jag har ett jobb som jag älskar, jag jobbar som vårdbiträde och ska fortsätta min utbildning i vår. Just nu är jag på en demensavdelning och jag trivs jättejättebra! Det jag är ledsen över, är att min energi tar slut på jobbet, sen ligger jag som en död sill på soffan resten av kvällen… När jag sen ska lägga mig för natten så kan jag inte sova. Under tiden som jag är utmattad har jag ångest för allt som ska göras, men ändå så är jag rastlös och vill göra något kul/intressant.

Detta pågår om och om igen, och nu känns det som jag är på gränsen för en utmattnings-depression igen, och jag vill inte - jag har inte tid för det. Jag har mitt jobb, mina katter och min fina fästman som jag har varit sambo med i exakt två veckor idag. Nu har jag glömt vad slutklämmen på inlägget skulle vara, men jag vill bara veta att jag inte är ensam, och om ni har några bra tips?

Annons:
luckiestgirl
11/17/14, 7:33 PM
#1

Jag känner precis igen mig i det du skriver! Efter jobbet är jag också som en död sill, orkar inte göra det som ska göras och får ångest över det men samtidigt har jag den där rastlösheten.. det är riktigt jobbigt! Har tyvärr inga bra tips.. man ska väl försöka göra saker men det är ju svårt när det liksom inte finns ork :/

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Vovisch nr2
11/17/14, 7:40 PM
#2

Har tyvärr inte heller något tips men känner igen mig till 100! 😕 Är trött på att aldrig vara riktigt pigg..

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

luckiestgirl
11/17/14, 7:44 PM
#3

Såg nu vilken sajt jag hamnade på, fastnade bara för din rubrik i högerspalten och klickade. Missade också att du skrev att du fått din diagnos.  Jag har ingen diagnos så jag vet inte om dina problem du beskriver har med den att göra eller inte, kände bara så väl igen mig i det du skrev :o Men du ville veta att du inte va ensam, och det är du ju inte.

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

missporcelain
11/17/14, 7:58 PM
#4

#1 #2 #3 Ja, det är väldigt störigt. Man blir ju konstant trött… Jag har några saker jag brukar göra när jag blir så pass rastlös och det är att fixa naglarna och sminka mig, men direkt efteråt mår man som man gjorde innan. Har du vovisch diagnos, isåfall vilken? Och luckiestgirl, det är synd att du också känner så. Funderat på att fråga om en utredning behövs? Kram P.s skriver från mobilen så det kanske blir lite fel här och var.

missporcelain
11/17/14, 7:58 PM
#5

#1 #2 #3 Ja, det är väldigt störigt. Man blir ju konstant trött… Jag har några saker jag brukar göra när jag blir så pass rastlös och det är att fixa naglarna och sminka mig, men direkt efteråt mår man som man gjorde innan. Har du vovisch diagnos, isåfall vilken? Och luckiestgirl, det är synd att du också känner så. Funderat på att fråga om en utredning behövs? Kram P.s skriver från mobilen så det kanske blir lite fel här och var.

zatanica
11/17/14, 8:15 PM
#6

Känner tyvärr igen mig också  😕

Det är ingen kul känsla att vara helt slut, samtidigt som det kryper i hela kroppen. Man skulle vilja göra allt som snurrar i huvudet, gärna allt på en gång. Men man orkar inte, man kan bara inte börja. Man hittar lixom inte startknappen.

Har inget bra tips, mer än att typ gilla läget vilket inte känns som ett bra alternativ. Men att försöka göra något kroppsligt ansträngande brukar få igång mig ett litet tag. Men då ska man lyckas ta sig upp också.

Någon gång har jag fått upp mig och ut och sprungit, men då ser man i huvudet hur man lixom flyger fram i raketfart, men man kommer lixom aldrig upp i den hastigheten som huvudet har 😃 Men om man gjorde det tror jag att det skulle hjälpa.

Lite skruvat att man kan vara så genom trött samtidigt som man går på totalt högvarv.

Brukar känna mig som en zombie typ, men död sill var bra utryck det med.

Annons:
Vovisch nr2
11/17/14, 8:48 PM
#7

Nej, har ingen diagnos. :)

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

missporcelain
11/17/14, 8:49 PM
#8

#6 Ja haha! Jag får knäppryck här hemma. Igår bakade jag mellan 14-19, tänkte jag skulle bli trött efter det men nej då. Sov ingeting och brast ihop på jobbet så jag gick hem några timmar tidigare. Efter lite netflix så blev jag lite lugnare men var fortfarande rastlös så då gjorde jag inlagd gurka, bakade lite mer och fixade middagen haha. Efteråt har jag bara legat i soffan, vill göra så mycket men jag orkar inte. Blir knäpp 😜

luckiestgirl
11/20/14, 4:43 PM
#9

#4 Har inte funderat på det, vet inte vad det skulle kunna vara  isf. Har iofs haft depression och tänkte att orkeslösheten berodde på det, men det har inte försvunnit fast jag mår bättre så jag vet faktiskt inte.

Kram

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Honestyisdead
11/20/14, 5:20 PM
#10

Scheman på vad man behöver göra under dagen med lagom pauser. Gärna en klocka som larmar när det är dags då kan man få in rutiner.

Upp till toppen
Annons: