Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 1517 ggr
Candela
2014-11-18 22:17

Idag började vi!

Var på mitt första utredningstillfälle idag. Det har egentligen kommit väldigt snabbt och oväntat. Har sökt läkarhjälp i flera år för att få reda på orsaken till min trötthet/utmattning, men ingen har hittat något fysiskt fel. Efter ytterligare ett läkarbesök med helt normala blodprover kände jag mig desperat och ringde till min läkare på psyk. 

Råkade nämna mina inlärningsproblem över telefonen, och nu 2 månader senare har jag påbörjat en utredning  för att "utesluta ADD" (som det så fint står i journalen).

Jag som trodde det var lång väntetid på sånt här! Jag har inte ens bett om en utredning, men det är nog bra att det blir av. Min son har precis fått en autismdiagnos, och det finns en hel del jag känner igen mig i.

Annons:
Candela
2015-01-27 12:01
#1

Idag blev vi klara med alla formulär och intervjuer. Om två veckor ska min arbetsterapeut och hennes kollegor samlas för att diskutera resultaten.

Känner mig lite nervös.. För ett år sen gjorde jag en liten sömnutredning för att se om jag kunde få ett kedjetäcke utskrivet, men det fick jag aldrig. Kände stor besvikelse över det, eftersom jag sover oroligt på nätterna (men psyk-teamet tyckte att jag hade ett normalt sömnmönster)..

Nu hoppas jag på en diagnos eftersom jag vet att jag uppfyller flera av diagnoskriterierna, vilka påverkar mitt dagliga liv negativt.. Vill kunna få bättre hjälp av samhället med jobb och studier, men det är svårt utan att ha sina svårigheter på papper.

Jag känner oro för att jag kanske inte har fått fram riktigt allt jag vill ha fram. Att jag har gett en ofullständig bild av mitt liv. Ställer in mig på att "friskförklaras" för att slippa besvikelsen..

Cochon
2015-01-27 15:51
#2

Håller tummarna för dig Candela, att allt ska lösa sig! 🌺

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: