Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

ADHD

2015-01-09 14:37 #0 av: Niklas

De vanligaste symptomen på ADHD är problem med uppmärksamhet, impulsivitet samt hyperaktivitet. Alla med ADHD är dock inte hyperaktiva, utan kan till och med ha lägre aktivitetsgrad än vad man normalt har. I dessa fall benämns funktionshindret som ADD.

Läs mer om ADHD här:

http://bokstavsfolk.ifokus.se/articles/4d712e9db9cb46221d044c10-vad-ar-adhd

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2015-05-25 18:29 #1 av: indra-bus

Man får inte adhd av mat. Att äta dåligt o oregelbundet är inte bra för någon.

Anmäl
2015-11-02 23:48 #2 av: exitingsvillemo

#1 Jag förstår inte varför du skriver så, ser inte att någon har skrivit att man får ADHD pga mat...

Anmäl
2015-11-03 18:15 #3 av: Maria

En väldigt bra artikel som får med det allra mesta.

#1 Jag kan inte se någonstans att man pratat om mat?

/Maria

Anmäl
2015-11-06 13:28 #4 av: Annielle

Såg heller inget om mat och tror väl inte heller att man får adhd av mat, där emot kan dålig kosthållning förvärra ens adhd, de hade besök av några ledande experter från usa på min psykiatri för ett tag sen och en grej som de ansåg var viktigt vid adhd var att undvika socker.

Stämmer definitivt för mig i allafall, mår sämre på alla plan när jag äter socker och snabba kolhydrater, men har likt förbannat skitsvårt att avstå från det mer konstant.

Klarade en månad en gång och blev betydligt lugnare, sov bättre m.m.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.