Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1877 ggr
Kaizy
1/27/15, 4:19 PM

medicinering eller inte

Hej jag har AD/HD fick min diagnos för 2 år sedan när jag var 16 år. jag fick frågan när jag ville testa medicinering, svarade nej att jag väntar istället. jag har inte kommit tillbaka till bup efter det. sedan nu i 2an på gymnasiet så gick jag ner i depression och min skolsyster som jag tycker mycket om då jag kan berätta allt för han, han frågade mig om medicinering och jag svarade nej, jag vill inte. 

han skickade i väg mig hos en psykolog så jag fick snacka med henne, och då på möte två var en läkare med också, och då var det snack om att medicinera mig, men som han la fram det, det var först att det kändes som han idiot förklarade mig och  han inte trodde att jag hade min AD/HD när jag satt där, men jag var spänd och på min vakt. och då när han pratade om att medicinera mig blev jag bara mer emot det. 

jag har allt varit emot medicinering, på mig själv måste jag under stycka. jag har alltid tänk att om jag har klarar mig så här långt tid innan jag började med det, så varför ska jag börja med det nu, om jag har klarat mig innan utan medicenr?

det jag vill veta är egentligen vad blir dom positiva/negativa förändringarna av att ta medicen? vad märker ni förskillnad?

vet att mitt ex som hade grövre ad/hd än jag hade tabletter men tog dom inte och har fått veta i efterhand varför, han förlorade matlusten på tabletterna.

Annons:
Cochon
1/27/15, 4:27 PM
#1

Jag går i liknande tankar, så sätter ett litet tassavtryck. 

Känner också att jag har ju klarat mig såhär långt så varför inte fortsätta?
Det enda som jag direkt har lagt på minnet, är när min utredare sa att medicinen botar inte min ADD, men den skulle hjälpa mig i mitt vardagliga liv och jag skulle snarare se på det som ett hjälpmedel.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Lakeside
1/27/15, 9:33 PM
#2

Det är helt upp till dig men det kan underlätta en hel del t.ex. när man pluggar. Även om man inte behöver medicin varje dag kan små doser hjälpa. Jag tar bara 10mg ibland när jag behöver fokusera och blir lugnare och mer fokuserad men kan inte ta högre dos eftersom jag får ångest då. Ska testa en ny medicin framöver. Men det är klurigt det där. Jag var helt emot först också men ser många positiva effekter. Dock i mitt fall så tog ångesten över och jag blev ganska avtrubbad och jag föredrar nog ändå att vara upp och ner för då har jag åtminstone både toppar och dalar men med medicinen blev jag lite apatisk. Inte alls kul, jag är normalt sett ganska energisk. Testa kan du ju. Helt upp till dig.

zatanica
1/28/15, 2:28 PM
#3

Lägger ett avtryck jag med här, lite liknande funderingar.

Fick oxå frågan efter utredning för snart tre år sedan men sa nej, tyckte det borde finnas bättre sätt att jobba med de problem man har.

Sedan dess har jag inte hört något mer från dig. Men har senaste året börjat fundera på att kanske testa och ge det en chans ändå. Mest för att jag börjar bli så less på mig själv.

Upp till toppen
Annons: