Annons:
Etikettkan-jag-ha-npf
Läst 3323 ggr
vaniljkaka
2/1/15, 7:40 PM

Ångest 24/7 = add/asperger?

Hej, funderar på en grej.. Jag sökte ju hjälp för ca ett år sen för ångest och att jag alltid mår dåligt utan att riktigt veta varför, varken mediciner eller terapi hjälpte därför fick jag tid hos psykiatrin och nu står jag i kö för att utredas för adhd/add/asperger, (om det är något mer vet jag inte)

Men.. nu till frågan, mår man psykiskt dåligt med oro och ångest hela tiden bara för man har en sådan sjukdom? Så att bara för att inte medicin eller terapi hjälpte så skulle jag ha en sådan sjukdom? Visst jag har ju endel symptom som stämmer in på ADD och Asperger. Men när man läser om symptom på ADHD,add,asperger står det ju ingenting om att man känner sig ledsen med ångest hela tiden tex.

Annons:
[JeanetteK]
2/1/15, 7:49 PM
#1

Jag tycker det låter som depression eller möjligen gad. Ångest är fruktansvärt. Jag hoppas du kan få hjälp mot den. 🤗

vaniljkaka
2/1/15, 7:58 PM
#2

#1 ja det tycker jag med, deprimerad är såklart jag är, har alla symptom där. Varför har de inte tagit upp gad på psykiatrin? vet dom inte vad det är eller.?

[JeanetteK]
2/2/15, 8:10 AM
#3

#2 Ja det är lite märkligt. Jag tycker du ska ta kontakt med dom igen eller möjligen vårdcentralen eller liknande och berätta hur läget är och att du inte fått hjälp mot din ångest. Jag fick hjälp på vårdcentralen.

[Udoon]
2/4/15, 3:17 PM
#4

ångest och depression i samband med npf-diagnos brukar ju vara inte för diagnosen i sig, utan för hur man blir behandlad av andra på grund av sina svårigheter.

vaniljkaka
2/5/15, 2:59 PM
#5

#4 Ja har oxå tänkt på de.. Klart att det ger mig ångest av att inte känna mig som alla andra och inte klara av saker som alla andra klarar.
Men jag har ändå alltid ångestkänslor och oro även om läget är lugnt.

autisticE
8/31/15, 3:51 PM
#6

jag har autism och ADHD, har konstant ångest. det är jättesvårt att få reda på vad ångesten beror på. läkare har försökt att behandla mig sen jag var 10 och det har blivit barnpsyk 14 månader sammanlagt. Det kan vara omedvetna saker också. Tankar som kan komma smygande som sätter igång oron. Kan vara småå förändringar. Kan vara förändringar i kroppen (hormoner/pubertet). för mycket intryck i skolan/jobbet? (te.x för mig, får extrem ångest i affärer för det är så mycket ljud) 

eller att du anstränger dig för att du vill se/vara så ''normal'' ut som du kan. det kan vara massa grejer!

Annons:
Upp till toppen
Annons: