Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
ADD & ADHD relaterat

Erfarenheter av concerta

2015-02-09 17:36 #0 av: Silla9

Hej!
Jag har en adhd diagnos sedan några år tillbaka och har nu tagit concerta 18 mg i två veckor. Problemet är att jag inte tycker att jag fått någon större effekt av den. Eller snarare väldigt ojämn effekt. De första dagarna mådde jag jätte dåligt när den började gå ur kroppen. Jag blev jätte ledsen och ville typ dö. Jag höll ut några dagar till iaf och just det blev bättre. Sedan fick jag en positiv effekt i några dagar då jag kände mig gladare och vaknare. Och det kändes som jag hade mindre motstånd, jag kände mig mer motiverad och mera öppen. Och när medicinen gick ut på kvällarna blev jag mer rastlös än vanligt. Men detta höll inte i sig. De senaste dagarna har jag inte känt någon effekt alls. Jag skulle bara önska att mitt liv blev lite mer stabilt, utan dehär svackorna. Känner mig ganska besviken och undrar om jag kommer hitta något som kan hjälpa. Skulle gärna höra om era erfarenheter av concerta. Om det har varit någon större skillnad på när ni har höjt dosen?

Anmäl
2015-02-09 17:38 #1 av: Hera

Du har väldigt låg dos. Det kan mycket väl vara så att en högre hjälper bättre.

Anmäl
2015-02-23 00:03 #2 av: NPFjadeeja

Hej, jag äter concerta (54mg) höjde igår eftersom att effekten blev allt svagare på 36 så det är inga konstigheter med det men prata med din läkare om "lugnande" tex atarax det gör jag vid doshöjning och sedan så länge du behöver och du behöver förmodligen höja dos också :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.