Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2035 ggr
Silla9
2015-02-09 17:36

Erfarenheter av concerta

Hej! Jag har en ADHD diagnos sedan några år tillbaka och har nu tagit Concerta 18 mg i två veckor. Problemet är att jag inte tycker att jag fått någon större effekt av den. Eller snarare väldigt ojämn effekt. De första dagarna mådde jag jätte dåligt när den började gå ur kroppen. Jag blev jätte ledsen och ville typ dö. Jag höll ut några dagar till iaf och just det blev bättre. Sedan fick jag en positiv effekt i några dagar då jag kände mig gladare och vaknare. Och det kändes som jag hade mindre motstånd, jag kände mig mer motiverad och mera öppen. Och när medicinen gick ut på kvällarna blev jag mer rastlös än vanligt. Men detta höll inte i sig. De senaste dagarna har jag inte känt någon effekt alls. Jag skulle bara önska att mitt liv blev lite mer stabilt, utan dehär svackorna. Känner mig ganska besviken och undrar om jag kommer hitta något som kan hjälpa. Skulle gärna höra om era erfarenheter av Concerta. Om det har varit någon större skillnad på när ni har höjt dosen?

Annons:
Honestyisdead
2015-02-09 17:38
#1

Du har väldigt låg dos. Det kan mycket väl vara så att en högre hjälper bättre.

NPFjadeeja
2015-02-23 00:03
#2

Hej, jag äter Concerta (54mg) höjde igår eftersom att effekten blev allt svagare på 36 så det är inga konstigheter med det men prata med din läkare om "lugnande" tex atarax det gör jag vid doshöjning och sedan så länge du behöver och du behöver förmodligen höja dos också :)

Upp till toppen
Annons: