Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1102 ggr
n-athalie
2/9/15, 9:49 PM

Lätt att man "flyr"?

I somras lämnade mitt ex mig, med både hund och lägenhet. Jag var djupt deprimerad och våran hund fick flytta till sin dagmatte på heltid (jag står fortfarande som ägare). Jag blev manipulerad och kontrollerad av honom så jag tog det så hårt när han lämnade mig, han fick mig verkligen att tro att jag inte var någonting utan honom, att jag inte klarade något utan honom osvosv. Jag vet inte hur han lyckades bryta ner mig så pass mycket i efterhand. 

Han skrev elaka saker som "jag knullade brudar i lägenheten du ska bo i" och det har satt sig så djupt att jag blev deprimerad av att bo i lägenheten.. Jag har en ny som står och väntar, men för några dagar sen så fick jag höra att jag flyr och borde bearbeta allting i våran lägenhet. Jag är fortfarande ledsen och saknar honom men har accepterat att han är så manipulativ att han blir farlig, Han har även skaffat en ny. Jag klarar av min vardag nu även fast jag isolerar mig i lägenheten så fort jag kommer hem från skolan för att jag är rädd för vad alla tror, för vad han har sagt eftersom han är en stor profil i den här staden och har en talan och förvränger sanningen. Jag har ingen kontakt alls med mitt ex idag.

Sååå, flyr jag? borde jag vara så stark och bearbeta allt i våran lägenhet?

Annons:
Saffran0Spice
2/9/15, 9:55 PM
#1

Nej du flyr inte - en flytt betyder inte att du inte kommer bearbeta något, utan det är en fräsch start och kan ge dig energin att ta tag i det som behövs 🙂

Är det någon som flytt är det ditt ex

polymorf
2/10/15, 10:58 AM
#2

Du kanske "flyr" men tycker inte nödvändigtvis att det behöver vara något dåligt att  göra det…jag menar, hur mycket tid, energi och dåligt mående skulle det krävas innan/om du skulle känna att lägenheten är DIN? Om du har möjlighet att flytta tycker jag definitivt att du ska göra det, få en egen nystart liksom.

Jag är likadan, har "flytt" i hela mitt liv (har extremt lätt för att förknippa platser/musik/mat/allt med personer och händelser i mitt liv)…ville tom- flytta från MIN lägenhet när mitt ex lämnade mig, fast han inte ens bodde här…bara för att så mycket påminde om honom och oss. Men bodde hos vänner och familj en del tills jag kände att jag var mogen att "ta tillbaka" min lägenhet som min egen igen.

Skit i ditt ex och vad han får folk att tro, om han är sådär så lär han väl säga något om att du bor kvar också, verkar ju bara vara ute efter att du ska må dåligt ju. Gör bara vad som känns bäst för dig så du kan bygga upp dig och ditt liv igen. Lycka till :)

[Udoon]
2/10/15, 11:06 AM
#3

Vad andra tycker om hur du bearbetar detta ska du inte bry dig om, tycker jag. Det är ditt liv och när det kommer till detta så behöver dom inte ha några synpunkter på hur du gör. Känns det bäst att bo i en annan lägenhet, så gör det. Ta hand om dig.

zatanica
2/10/15, 12:00 PM
#4

Tycker du ska flytta och se det som en nystart. Nya tag, nytt liv, och allt det där.

Se det som något ljust och positivt, nu börjar ju vårkänslorna dyka upp oxå så kanske kan det hjälpa dig på traven.

Hoppas det går bra för dig ✨

Honestyisdead
2/11/15, 12:30 PM
#5

Ser det inte som att fly. Du avslutar ett kapitel och börjar på ett nytt :)

Upp till toppen
Annons: