Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 3403 ggr
lillan-65
2/22/15, 6:44 PM

känslor

Hej, ja vil först seja att ja inte är medlem här men läst på dena sidan endå ibland (först av en slump o sen merkte ja att ja kende ijen mej i mycket av andra här. Jag har ignen diagnos som tilhör dena sidan. Nog om det. Det som bejymra mej NU är att ja har svårt att få fram kenslor (på det mesta). Ja vet ju sjelvklart VAD ja tyker om VAD ja INTE tyker om o OM ja vil det ska gå bra för nån, kener med om ja saknar nån som ja har behov av, Jag vet att det INTE beror på medecinbiverkan hos mej eftersom ja har inte alltid haft medecin o har endå jemt haft deta problem ( o när ja var liten förstog ja inte att det VAR ett problem utan tykte vel andra var kneppa). Det är ju inte så att det är ett jeteproblem men snarare när det hender nåt i mit liv (bra eller dålit) så tenker ja på det för då blir ja påmind. Ja har sett att fler här har "problem med kenslor o kenna o så" det ja undra är har ni haft det så jemt?? Har ni sökt läkare för det? Finns det medeciner för sånt? har ni fått tips på HUR ni ska hantera det, o i såna fal från VEM? (psykolog eller kurator??.  Har ni haft en taskig barndom så det kan ha med det o jöra?? Jag tyker ja förklarat bra så nu hopas ja på svar så ja vet hur ja ska tenka. Men helst inte för många svar för då blir det jobbit om alla tyker olika. Tack på förhand.

Annons:
lillan-65
2/23/15, 2:02 PM
#1

Vil bara seja att det är HELT okej o kansje bara svara på NÅT om man inte kan je svar på allt ja undrar. O ja kan med seja att ja menar INTE att nån ska jissa nån diagnos  utan bara svara utefter egen erfarenhet som tips till mej typ. Tack på förhand.

[Udoon]
2/23/15, 6:04 PM
#2

har tyvärr väldigt svårt att läsa ditt inlägg så kan inte vara till någon större hjälp😕 ge det ett par dar, är inte jätteaktivt på den här sidan alla gånger.

lillan-65
2/25/15, 9:54 AM
#3

Okej tack för svar (men ja förstår det inte riktit) i min dator syns det tydlit på allt ja skrivit.

Honestyisdead
2/25/15, 10:53 AM
#4

#3 Tror #1 syftar på att du stavar väldigt fel. Har man redan koncentrationssvårigheter blir det väldigt svårt att läsa felstavade texter eftersom texten inte flyter.

lillan-65
2/25/15, 1:33 PM
#5

okej tack då förstår ja. O ja orkar inte skriva om allt efter en ordlista. Men tack endå.

Honestyisdead
2/25/15, 1:44 PM
#6

Ett tips är att skaffa rättstavning till din webbläsare :)

Annons:
lillan-65
2/25/15, 1:55 PM
#7

Ja vet inte om ja har nån webbläsare i min dator men förut hade ja ett abc program o sen (lengesen) försvan det  o ja måste lemna in datorn för o få ijen det. O ja måste åka långt för o lemna in den för det fins inte där ja bor, så det har inte blivit av. O ja vet sjelv att ja är i behov av det men tack endå för tipset.

Honestyisdead
2/25/15, 1:59 PM
#8

Du måste ha en webbläsare för att sitta på internet sidor?

lillan-65
2/25/15, 2:06 PM
#9

Du har ett frågetecken efter det du skrivit men ja fatar inte frågan (fast ja läst flera gånger. Är det typ lag på webbläsare eller HUR menar du??

Honestyisdead
2/25/15, 2:07 PM
#10

Det är genom webbläsaren du öppnar internetsidor.

lillan-65
2/25/15, 3:52 PM
#11

okej tack

tarotlasse
2/25/15, 11:16 PM
#12

Lillan 65 välkommen hit.  Jag tror att du visst hör hemma på detta forum.

Skriv o lässvårigheter går också under bokstavs kombinationerna och vi har avikelser på samma kromsom 16. 

Känslor är också något många av oss har problem med. 

Jag skrev om mina egna  problem med både visa och ge känslor i tråden om att vara osäker på var man har folk. 

Lasse

IceTee
2/25/15, 11:56 PM
#13

Nu ska jag se ifall jag förstod ditt inlägg rätt här (hade tyvärr också lite svårt att hänga med…) Jag har till och från problem med känslor. Speciellt om jag mår dåligt, då blir det bara jobbigt när folk bryr sig och jag vill helst inte behöva ha massor av kramar och sånt. Jag kan också ha svårt att uttrycka känslor av tacksamhet och kärlek. Ofta blir det något inövat jag säger för att visa att jag faktiskt ÄR tacksam! Och när min pojkvän förklarar hur mycket han älskar mig eller liknande blir jag väldigt glad men också illa till mods eftersom jag inte vet vad jag ska säga Förstod jag din fråga rätt nu?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
lillan-65
2/26/15, 1:57 PM
#14

Till 12 - Tack 🙂. Ja har läst inleggen o trykt på "Bra inlägg" för att ja tyker det 🙂. Till 13- JA. Ja 🙂kenner ijen mej i en del (jillar inte heller kramar o sånt o tyker det kan va svårt o vara spontan i o visa nån att ja jillar dom. Ja behöver tid o tenka o hur ja ska seja så det blir bra.  När min man sejer att han älskar mej bruka ja seja okej, men han vil helst att ja sejer sama ord tillbacka, så ja försöker koma ihåg o jöra det (så vil min man ha det så kansje vil din kille det med, ett tips 🙂). När ja kener mej lessen för nåt eller förtvivlad så blir min kensla med en gång "ja vil springa ut i skogen o aldrig mer koma tillbacka" o så lenge ja inte blir av med förtvivlan/oron så sitter lusten kvar i mej o det blir svårt o hejda mej sjelv.  Just nu har ja en sån kensla o ja skule vilja kuna få bort den kenslan o vet inte hur bara varför.  Ja ska skriva en sak på försekringskassan så gå jerna in o läs om ni kansje har svar på HUR ja ska jöra. Tack

Upp till toppen
Annons: