Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 1278 ggr
MrLife
2/23/15, 9:56 AM

Vad fick dig att börja med t ex Concerta?

Vad var det som fick dig att börja med Concerta?

Jag har själv ADHD och atypisk autism, men förstår inte helt varför jag ska börja med t ex Concerta.

Jag hör och läser många med ADHD som äter detta och de menar på att de mår mycket bättre sedan de började med det.

På vilket sätt mår ni bättre?

På vilket sätt mådde ni dåligt innan ni började med Concerta?

Annons:
Honestyisdead
2/23/15, 10:04 AM
#1

Man äter det för att få bättre koncentration. Är långt ifrån alla med ADHD som äter medicin. En del klarar sig utan. Och en del mår sämre med medicin.

MrLife
2/23/15, 10:07 AM
#2

Tack för ditt svar….

Silla9
2/23/15, 11:52 AM
#3

Jag tog Concerta en kortare period för något år sedan. Då ville jag helt enkelt prova på vilket sätt jag kunde bli hjälpt av det. Det funkade inte så bra, mådde rätt dåligt när medicinen började gå ur kroppen så jag bestämde mig för att sluta efter en kort tid. 

Nu har jag börjat med det igen och har tagit i några veckor, på en låg dos. Vi bestämde att höja väldigt långsamt för att jag som sagt mådde rätt dåligt av det då. Anledningen att jag ville prova igen är att min kurator har hjälpt mig att förstå hur det hänger ihop för mig. Jag mår alltid sämre i perioder och har inte riktigt sett vad det hänger ihop med. Men det är nog så att jag helt enkelt tappar motivationen och i samband med det får jag en svacka. Sedan har jag ju också väldigt svårt att koncentrera mig på sådant jag inte är jätte intresserad av. Iaf så hoppas jag på att dagarna ska jämna ut sig lite och att jag kan ha lättare att styra min motivation. Har svårt att säga just nu hur medicinen har påverkat mig, har inte varit på samma dos särskilt länge än så det har varit lite ojämnt. Men jag har känt mig vaknare och saker och ting har känts lättare, mindre motstånd.

IceTee
2/23/15, 12:26 PM
#4

För att läkarna sa det! Jag var runt 10 och klarade inte av något i skolan så läkarna trodde att medicinen skulle hjälpa (att ändå hur jag hade det i skolan hade nog varit bättre, men den skolan lyssnade inte det minsta på någon…)! Det var Ritalin f.ö, men har även fått testa Concerta, Strattera, medikinet och elvanse

Medarbetare på Skor iFokus

Upp till toppen
Annons: