Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2012 ggr
MrLife
2/26/15, 9:47 AM

Kanske dags att folk lär sig..

Inne på detta forum, som så många andra forum på internet, finns det stor brist bland folk i kunskapen om att de BEHÖVER inte läsa eller se sådant som de inte tycker om.
De kan bara scrolla vidare på skärmen, utan att tycka om det som de läser.

Men istället för att göra detta ska väldigt många kommentera och berätta att de inte tycker om det som de läser…om de hade gjort det med trevliga ord är det en annan sak, men det är ytterst sällan som folk som ska klaga använder sig av trevliga ord.
Jag har sett flera trådar här där folk är rent av otrevliga mot varandra.

Nu kan man förmoda att det är folk som själva mår dåligt, som har behov av att söka upp saker som de inte tycker om, där de kan få ur sig en massa av den negativa energi som de bär på, genom att använda personens text som en slagpåse.
Men varför inte lära folk att ta tag i sig själva istället för att ge sig på andra?
Det blir ju inget bra av det, stämningen blir dålig och ingen mår bra av det.

Då det ofta är samma personer som ska klaga och vara elaka här inne…. så förmodar jag att det beror på brist på kunskapen i att man behöver inte tycka om allt man läser…utan att man kan scrolla vidare och acceptera att folk är olika.

Är det bara jag som har lagt märke till detta?

Annons:
Maria
2/26/15, 10:05 AM
#1

Det har inte slagit dig att iFokus är ju ett diskussionsforum och läser man något man inte håller med om så brukar det ofta berika samtalet om man delger sina åsikter.

Du kanske bara är ute efter att prata med människor som tycker precis samma som du gör och då blir det hela en aningen "platt"

Att uttrycka sig i ord när man skriver med andra är ganska svårt och hur det tolkas är ännu svårare.

Dessutom är detta en sida med människor som har någon form av bokstavsdiagnos och då blir det ytterligare en faktor att ta med i beräkningen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Milly82
2/26/15, 10:27 AM
#2

Jag håller med om att personliga påhopp aldrig ska vara okej. Man får tycka olika än TS men man kan framföra sina åsikter på ett bra sätt.

#1 Jag tror inte ts menar att han bara vill att de som tycker lika ska svara

Maria
2/26/15, 11:16 AM
#3

Det beror kanske på hur känslig man är. 

Vissa klarar inte av att andra ser på saker och ting annorlunda och tar minsta motstånd som ett personligt påhopp medan andra tycker att det berikar en diskussion när alla får komma till tals.

Vill man bara ha medhåll så är kanske diskussionsforum fel plats.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2/26/15, 2:58 PM
#4

Som man bäddar får man ligga.

[Udoon]
2/26/15, 3:07 PM
#5

Men om du inte gillar vad folk skriver behöver du ju inte läsa?😃

Lakeside
3/1/15, 9:44 AM
#6

Påhopp och vara elak är inte samma som att uttrycka sina åsikter. Att bli ledsen för att andra är okänsliga är inte samma som att inte vilja ha andras åsikter. Däremot har alla ett ansvar att säga ifrån när det blir för mycket och då bör det bli respekterat. Vi är alla olika och har olika känsliga punkter.

Annons:
Maria
3/1/15, 9:48 AM
#7

#6 Det är väl ingen som påstått att påhopp och elakheter är OK.

Däremot är det många som tolkar minsta motstånd som ett angrepp och det är då diskussioner oftast spårar ur.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
3/1/15, 10:09 AM
#8

#6 Man kan dock inte klaga på andras beteenden om man gör samma sak själv.

LeJ
3/1/15, 11:50 AM
#9

Vilka trådar är det som folk är rent av otrevliga mot varandra i? Och vilka är det som klagar och är elaka?

Aleya
3/1/15, 1:01 PM
#10

I detta fallet kom jag över denna tråden av en slump. Ja men man kan ju läsa trådar ja. Men man bör lära sig när det är klokt att svara eller ej. Att man före kan analysera om detta är ett ämne där jag har en åsikt jag kan stå för? Jag exempelvis kastar mig sällan in i politiska saker. För jag inser att jag kan ha en åsikt, men kanske för dåligt med fakta för att kunna bära upp min åsikt. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Lakeside
3/2/15, 9:58 AM
#11

#8 Gem had klagat på andras beteenden? Hänger inte riktigt med…

Honestyisdead
3/2/15, 10:57 AM
#12

#11 ts.

Upp till toppen
Annons: