Annons:
Etikettverklighetsberättelser
Läst 2309 ggr
IceTee
2015-02-26 11:14

(X) att sluta skada sig

Igår fick jag ett sammanbrott igen. Jag fick reda på att jag inte kan gå den utbildningen jag vill för att jag är ett år för gammal, bussen krånglade och bytte nummer trots att det inte gick någon annan buss med mitt nummer och min väska gick sönder. Så på kvällen bröt jag ihop. Jag orkade inte mer helt enkelt! Men för första gången så skadade jag inte mig. Jag är riktigt stolt, för det var svårt. En tanke slog mig sen när jag lugnat mig, om hur det är att sluta med det, för det är faktiskt ett beroende. Det är inte så farligt (och detta gäller endast mig, jag säger inte att det gäller andra!) när jag mår bra, då är jag säker på att jag kommer att orka! "Nästa gång händer det inte!". Men sen sitter man där och skakar, gråter och inser att man inte kan gå till sin "trygga lösning", och istället måste så ut med känslan, man måste känna det där svarta håller som bara äter på en och vrider ens syn. Jag grät, skakade, skrek, kastade saker, och bet i kudden. Men jag kunde låta bli! Jag orkade stå emot det där hålet, det fick inte sluka mig! Jag sa det inte till någon, för jag gjorde det inte för dem, jag gjorde det för mig! Ingen frågade mig heller Mina självskadebeteenden går ut på att banka huvudet i golv, väggar, och dörrar. Jag rispar mig och jag river upp sår på hals och armar, och jag biter mig. Men jag lät bli! Idag har jag inte ett enda blåmärke, inte någon bula, inte några sår, inget! Jag är "hel"! Jag ville bara dela med mig av mina tankar och känslor, men kommentera gärna! Hoppas att det inte var för extremt, för då får ni ta bort det! (Jag har ADHD med autistiska drag och tendenser till ångest och depression)

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Sugar Mist
2015-02-26 11:24
#1

Åååååååååååh vad jag blir stolt över dig, fastän jag inte känner dig!
SÅ jävla grym är du! :D <3

Keep it up! :D<3

-

IceTee
2015-02-26 11:27
#2

#1 tack så mycket! Nu vet jag att jag kan också! Nästa gång kommer att bli liite lättare, och så kommer det att fortsätta! :D

Medarbetare på Skor iFokus

horribleatnames
2015-02-26 12:30
#3

Samma här! Skitstolt över dej! ❤️

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Upp till toppen
Annons: