Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Ekonomi

Vad jobbar ni med?

2015-03-06 12:59 #0 av: [reunion]

Hej!

Jag behöver verkligen tips på jobb. Jag vet att alla fungerar olika men vad jobbar/studerar ni? Själv känner jag att det inte finns något som kan passa mig och jag är orolig för att åren går och att livet känns rätt meningslöst som arbetslös..

Anmäl
2015-03-06 13:02 #1 av: AnneN

Jag som är hundnörd ut i fingertopparna har hittat ett perfekt jobb för mig, nämligen hundskötare på ett hunddagis. Detta hunddagis är även ett socialtkooperativ där samtliga anställda (utom handledarna) har något typ av funktionsnedsättning.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2015-03-06 13:03 #2 av: tlover

Håller på i starten av ett eget företag på 50% resterande har jag aktivitetsersättning på.

Jag håller också på med att starta ett annat företag också (med min man) men det är längre bort från start (mitt egna företag är tekniskt sett startat men inte "ute" än då jag har liiite att fixa först, det andra kommer tidigast att få företagsnummer i sommar).

Prenumerera på te!

Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2015-03-06 15:43 #3 av: [Udoon]

Jobbar på Stadsmissionens second handGladJust nu arbetstränar jag bara, men i praktiken så gör jag samma som våra volontärer gör, bara att jag inte står i kassan.  Bonus är att när någon frågar vad jag gör så kan jag säga att jag är volontär utan att jag egentligen ljuger, då slipper jag förklara för kreti och pleti vad arbetsträning innebär, och slipper "stackars lilla du" attityden man kan få från folk om man nämner funktionsnedsättning, FK eller sådana saker.

Anmäl
2015-03-07 22:39 #4 av: Panzer

Med produktutveckling.

Anmäl
2015-03-08 16:21 #5 av: Anonym

Jobbar inte.har sjukersättning. 

Anmäl
2015-03-08 16:30 #6 av: Pysen_87

LSS plats på en djuraffär

Anmäl
2015-03-08 18:47 #7 av: LottaV

Går sista terminen på Folkhögskola

Ett gott skratt förlänger livet

Anmäl
2015-03-08 23:41 #8 av: [reunion]

Intressant att läsa!
#4- vad gör man då?

Anmäl
2015-03-09 19:35 #9 av: Panzer

Man designar och konstruerar en fysisk produkt efter en kunds riktlinjer.

Anmäl
2015-03-11 21:21 #10 av: missporcelain

Timvikare på ålderdomshem. Väntar på svar från en utbildning och vill fortsätta med min utbildning till uska. Om allt går vägen så kommer jag ha aktivitetsersättning på 50% och plugga 50%. 

Anmäl
2015-03-12 18:28 #11 av: graleh

Jag jobbar som testledare inom IT.

IT-branschen är helt ok, mycket nördar med bokstavskombinationer och som är folkskygga precis som jag så det brukar funka bra :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.