Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 4185 ggr
Skrikan
2015-03-18 19:59

Träning

Nu är det så att jag inte har någon konstaterad funktionsnedsättning, men ska snart göra utredning för adhd/add, men jag undrar hur det fungerar med träning för er andra här på forumet som har någon typ av NPF.

Själv tycker jag det är roligt att träna och kommer ofta igång när jag har mycket tid över, typ på somrarna men när jag pluggar under terminerna så funkar inte träningen alls trots att jag egentligen vill.

På sommrarna går det ofta bra och jag gör framsteg snabbt och blir motiverad. Sen blir det genast jättejobbigt och kämpigt nr skolan drar igång. Så här har det varit i flera år nu och det är så frustrerande. Är det fler som har samma problem, och vad gör ni isåfall för att få träningen att funka.

Jag har testat att boka pass för att tvinga mig själv att gå, men sen har det slutat med att jag behövt betala straffavgift för att mitt gymkort blivit spärrat på grund av att jag missat för många pass. Jag går inte på gym alls nu, och har inte satt min fot där på ett halvår.

Sen vet jag sällan vad jag ska göra på gymmet. Blir mest att jag gör nåt enstaka yoga-pass eller så och inget mer. Jag vill gärna träna styrketräning och har läst på massor och vill gärna bevisa att alla andra har fel när de säger att det inte är bra för tjejer. Jag har läst jättemycket forskning och kan en del, men känner mig så dum när jag pratar om det med andra för jag tränar ju aldrig själv…. Men så blir det aldrig av och jag är rädd för att se ut som en tjock idiot på gymmet. Jag vet inte var jag ska börja alls. Jag tror att en personlig tränare vore bra men det är dyrt och jag har inte råd :(

Har ni några tips på vad jag kan göra för att komma igång?