Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 789 ggr
Anonym
Anonym
3/24/15, 8:05 PM

Rutiner som motion

Hur gör ni som har svårt med rutiner för att hålla uppe med sådana saker som Träning? Jag känner att jag måste börja röra på mig mer för att jag är så stillasittande som sjukskriven, börjar kännas i ryggen och sedan har jag lagt på mig en del. Tre veckor per tre månader kanske så kan jag få världens ryck och bli så heltaggad på att komma igång. Handlar bara om längre promenader, powerwalk eller jogging då jag inte vill vara på gymmet, men känslan håller bara i sig i tre veckor ca. Sedan tappar jag all lust för det och allt känns så svårt och jobbigt. Någon som har något tips på hur jag kan förändra denna del i mitt liv? :( Jag har alltid hållt igång innan jag fick det värre med min psykiska ohälsa, och jag vet att jag mår bra av lagom mycket motion. Men det verkar inte spela någon roll idag.

Annons:
Niklas
3/25/15, 10:49 AM
#1

För mig är nyckeln att mäta det jag vill förbättra. För motion mäter jag steg. Eller rättare sagt, telefonen mäter det åt mig. Jag behöver bara ha den med mig så håller den koll på steg och sträcka varje dag. Den kan visa statistiken per dag, vecka, månad eller år och det är det som motiverar mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Niklas
3/25/15, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har också en app som visar de tre senaste dagarnas steg i form av cirklar. När cirkeln är full har jag nått dagens mål.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: