Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1885 ggr
Skorpion76
2015-04-03 09:04

Brukar du skriva av dig?

Det gör jag och det är väldigt skönt. Jag vet inte om jag kan kalla det för dagbok eftersom jag inte berättar vad jag gör varje dag. Det handlar mer om att jag skriver ner mina tankar om ditt och datt och sedan berättar jag om saker och ting som har hänt sedan längre tillbaka. Det tycker jag är lättare eftersom det är lättare att berätta om någonting när man har perspektiv på det. Det är lättare att se klart på det då. Dessutom skriver jag i brevform så att jag brukar kalla det för fiktiva brev eller min blogg helt enkelt.

I viket fall som helst är min blogg den sannaste och bästa vännen jag har eftersom jag kan berätta allt för den utan att behöva riskera att den skvallrar eller sviker mig. Tidigare tyckte jag att det lät konstigt att man kunde se dagboken som sin sannaste och bästa vän, men nu när jag själv skriver förstår jag vad de som säger så menar med det.  

Skriver du


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Honestyisdead
2015-04-03 18:38
#1

Skriver inget av det. Men eftersom det inte fanns ett neutralt alternativ fick man ju väla något för att kunna läsa tråden.

Skorpion76
2015-04-04 08:06
#2

Själv skriver jag en "blogg" i Libre Office Writer.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Skogsraah
2015-04-04 13:01
#3

Jag skriver en blogg, bl.a om psykisk ohälsa och min sociala fobi. Länkad i min signatur :)

Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se

LeJ
2015-04-04 13:49
#4

Jag tänkte som #1 och fyllde bara i nåt för att komma hit, skriver inte något av det.

Allt oviktigt
2015-04-05 12:09
#5

Jag bloggar och tycker att det är ett smidigt sätt att skriva av sig

Skorpion76
2015-04-05 13:39
#6

#5 Jag skulle vilja ha en egen blogg, men får inte det och därför bloggar jag i Word eller Writer. Jag skriver en brevbok.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
The Fame
2015-04-05 20:54
#7

Jag skriver dagbok i brevform till olika människor jag är nyfiken på. Ibland folk jag känner, men oftast folk jag vill känna. Handlar inte så mycket om att skriva av sig för mig dock, utan mer att jag tycker att det är kul att titta tillbaka sen och se vad jag gjort i mitt liv. :)

Skorpion76
2015-04-06 06:00
#8

#7 Det är precis samma som jag också gör. För mig handlar det om att jag behöver skriva av mig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

solskugga
2015-04-06 21:18
#9

Tycker att det är nåt mkt viktigt! Själv skriver jag MYCKET, så gott som dagligen. Tankar, händelser, reflektioner o ibland dikter. Allt i en salig röra.. Men upplever att det är till stor hjälp i att förstå sig själv, se samband, sammanhang och göra reflektioner. Må bättre o förstå sig själv helt enkelt!

"Keep on writing!!

Du har allt inom dig. Bara tro på din egen styrka! Låt INGEN trycka  ner dig!

Skorpion76
2015-04-07 06:56
#10

#9 Det är verkligen bra att skriva av sig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Horse24]
2015-04-12 20:26
#11

Jag skriver mycket dikter, som innehåller mycket känslor. Handlar om svek, gråt, tankar, känslor och allt möjligt helt enkelt. Det är det bästa sättet för mig att få ur mig allt jobbigt.

Brukade skriva noveller, då kunde jag också släppa ut känslor genom att skriva om jobbiga ämnen. Skrev ofta om saker som en gång varit bra, men som sedan tagit slut/blivit sämre.

Bloggar gör jag också, har en egen blogg på Weebly där jag känner att jag kan vara mig själv. Den har hjälpt mig att bli starkare!🙂 Även dagbok på bloggen och på papper.

vemina
2015-04-13 10:23
#12

Jag skriver faktiskt inom alla svarsalternativ

Kajsami
2015-05-19 21:14
#13

Jag skriver dagbok. Har gjort så sen barndomen med vissa glapp då och då. Jag tycker det är jätteviktigt för mig, för att bearbeta saker som hänt och saker jag tänker/känner. Tänker att det kanske blir lättare att hantera saker då. Jag känner liksom ett behov av att dokumentera saker, först när man dokumenterat något känns en händelse "färdig" om man säger så. 

Förr i livet skrev jag dikter också, men har inte kvar den förmågan tyvärr, och har blivit för självkritisk med åren.

Annons:
Kajsami
2015-05-19 21:16
#14

#5 Varför får du inte ha en egen blogg? Ingen kan väl förbjuda dig det? Finns ju massor av bloggportaler att välja på.

PMS-monstret
2015-05-20 10:20
#15

Jag bloggar också, måste få ut mina tankar. Det är som att jag har långa inre monologer med mig själv inuti min skalle hela tiden och måste få ut det på papper. Har även börjat skriva på en roman men tröttnade ganska så snabbt på ämnet 😂Drömmen är väl ändå att skriva någon bok i framtiden, kanske en bok som består av mindre kåserier eftersom jag inte orkar skriva om samma sak speciellt länge.

Skorpion76
2015-05-20 15:41
#16

#14Anledningen till att jag har blivit förbjuden att blogga på internet är den att jag skriver väldigt utförligt och utlämnande. Jag haer ett stort behov av att berätta saker och gör det väldigt detaljerat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Honestyisdead
2015-05-20 17:23
#17

#16 Men är du omyndigförklarad? Du är ju vuxen.

Skorpion76
2015-05-20 17:31
#18

#17 Nej, vad jag vet är jag inte omyndigförklarad på pappret, men det är jag antagligen på sätt och vis ändå. När min svägerska tipsade mig om att jag kunde blogga svarade min mamma att det inte var något för mig innan jag ens hann öppna munnen och säga mitt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

catcult
2015-05-20 17:34
#19

#18 Jag tycker att du ska stå upp för dig själv! Ta ingen skit och låt inte någon, inte ens din mor, säga åt dig vad du ska göra eller inte göra. Ingen har något med det att göra, du är en fri individ och får göra precis vad du vill. Glöm inte det!

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

Honestyisdead
2015-05-20 17:35
#20

$+8 Hon har kanske rätt. Du vet själv att du är utlämnande och det kan vara dåligt. Men fortsätt skriva dagbok. Vem vet,  du kanske får ihop till en bok en dag?

Annons:
Maria
2015-05-20 17:38
#21

#18 Jag håller med om att du ska fortsätta skriva men häng inte upp dig på att det just måste vara en blogg. Du kan skriva hur mycket som helst och spara på din data.

Jag har för mig att du berättat att du har en god man som sköter din ekonomi?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: