Annons:
Etikettadhd-add
Läst 1920 ggr
Tintin82
4/4/15, 6:00 PM

Att känna sig utanför

Är i Blekinge och hälsar på släkten nu när det är påsk jag har ADD/As och jag känner ibland att jag inte hör hemma här …vet att det kan göra med min diagnos men det känns som om jag inte har något att prata med dom om för här är det mycket sport som diskuteras och ibland känns det som dom pratar ovanför mig… Jag kan känna mig utanför i min egen familj och det känns jättehemskt är det några med min diagnos som kan känna samma sak??

Annons:
Skorpion76
4/5/15, 6:51 AM
#1

#1 Jag känner igen mig i det du skriver och det är verkligen fruktansvärt.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Stressfia
4/5/15, 7:26 AM
#2

Så känner jag rent allmänt… Det är extremt få människor som befinner sig på "min" intelligensnivå. Och då är jag normalintilligent enligt iq-tester. (Ligger strax över medel) Jag sjunker oftast ner till en nivå där man är lika… Om du förstår vad jag menar. Folk i allmänhet pratar om så ytliga saker, i gråskalor/ alt 4 färger. Medans jag tenderar till att tänka i regnbågens alla färger. Väldigt ensamt i min/vår värld, känns som man befinner sig på en transportsträcka i väntan på att komma fram till den där härliga coola roliga skidbacken. Never alone, always alone!

Lakeside
4/8/15, 8:54 AM
#3

Ja, ofta. Men jag har lärt mig acceptera att det är så och kommer alltid vara så. Jag försöker jobba med ensamhets känslorna och leva med dem i stället. Innan jag fick min diagnos funderade jag mycket på varför jag känner så och varför jag tänker så mycket, nu vet jag :). Ensamhets känslor är såklart inte kul men jag upplever dem som mindre jobbiga om jag kan acceptera dem för de går ju över.

SaraU
4/8/15, 3:49 PM
#4

jag känner också igen mig. jag känner mig dels yngre än vad jag är (27) och det känns som att antingen förstår inte jag dem runt omkring eller så förstår inte dem mig. men jag har lärt mig att göra saker med mig själv istället för med andra. göra så att jag själv blir glad och nöjd

the esthetic grown up is the child who survived

Upp till toppen
Annons: