Annons:
Etikettutredningar-hur-var-när-varför
Läst 3941 ggr
Skrikan
4/8/15, 4:58 PM

Jag är så arg!

Idag var jag på bedömningsamtal för ADHD-utredning och psykologen jag träffade fokuserade på allt förutom ADHD. Jag har ätstörningar, stress, ångest, ekonomiska problem, relationsproblem… You name it. Och jag har bara bollats hit och it och jag står i kö, men ingenting händer någonsin.

Faktum är att jag riskerar min utbildning och mitt hem på grund av mitt impulsiva beteende och omotivation och prokrastinering. Jag är tillräckligt smart för att fatta att om jag pluggar så klarar jag studierna men jag förmår mig själv inte att sitta med böckerna och nöta in tråkiga fakta som är helt … meningslöst. Och hon fokuserade bara på att jag har stress och ångest. Hon frågade ingenting som kan ha med ADHD och göra. Jag känner att jag missat min chans att få göra utredning och jag är så sur. Vad fan ska jag göra nu liksom? Jag vet inte vad jag ska ta mig till, hur jag ska lösa någonting själv, det är ju därför jag söker hjälp!

Vad är det meningen man ska prata om på ett sånt bedömningssamtal? Hon ville ju bara prata om min kaosbarndom med mobbning och utanförskap ("Ja men tror du att det är därför du mår dåligt?"). Det kändes som att hon inte hade någon respekt alls för mig eller att jag faktiskt läst på om ADHD och tror att jag har det för att jag haft ett sånt beteende hela mitt liv. Det beror inte på att jag varit mobbad eller är stressad nu. Det blir värre av att jag är stressad. Varför fattar det inte?

Hur har ni andra gjort? Har ni också haft lika meningslösa och ogivande bedömningsamtal? Vad ska jag göra nu? Fortsätta att vänta? Jag HATAR att vänta. Jag orkar faktiskt inte hålla på att försöka mer snart.

Annons:
tarotlasse
4/8/15, 10:43 PM
#1