Annons:
Etikettannat-npf-relaterat
Läst 2074 ggr
Anonym
Anonym
4/13/15, 1:10 AM

Blev jag psykiskt sjuk?

Jag var alltid normal, jag var den där blonda flickan som alla trodde på hon som red varje tisdag och städade rummet hon som hade mest vänner i klassen och som det gick bra för under lektionerna.

Vad hände? jag fyllde 12 år och ändrade mig jag förlorade alla mina vänner dem ville inte vara med mig längre då jag inte längre var glad, allt jag någonsin varit hade sugits ur mig jag började skrika hemma jag kunde skrika i flera timmar jag var så arg - men jag visste inte vart ilskan kom från! mamma kunde inte hantera det, hon kunde inte hantera den nya jag den arga hon ville ha tillbaks den blonda flickan som alltid log.

Då började diagnosutredningarna, psykologerna var oense men jag hade då när jag var 12 år enligt dem: Lindrigt utvecklingsstörd, Autismliknande och ADHD.

Jag har gjort om diagnosutredningarna ordentligt när jag blev vuxen och dem har tagit bort diagnoser och ändrat om till: Asperger, ADHD, Depression och OCD.

Jag har ända sen jag blev 12 haft ett otroligt jobbigt liv emellanåt, jag har inte bott hemma så mycket eftersom mina föräldrar inte orkat jag har bott på korttidsboenden på internat hos stödpersonaler jag har medicinerats gått på behandlingar haft psykologsamtal, jag har emellanåt känt mig som mina diagnoser och hopplös. Men det har ljusnat, jag är helt vuxen och har lärt mig något viktigt. DET ÄR BARA JAG! som kan ändra på min situation, ingen annan och sedan dess har jag börjat ändra på mitt liv och det har gått åt rätt håll folk i min närhet har knappt fattat det hela snart lever jag helt självständigt om det fortsätter gå åt rätt håll.

Men nu till min fråga, räknas jag som psykiskt sjuk med mina diagnoser eller vad kallas det? och hur har ni det med diagnoser vad har vart era problemområden?

Annons:
homeward bound
4/13/15, 1:57 AM
#1

Din depression och OCD är psykiska sjukdomar, din Asperger och ADHD är funktionsnedsättningar.

Upp till toppen
Annons: