Annons:
Etiketterannat-npf-relateratkörkort
Läst 1054 ggr
Cochon
2015-04-28 21:22

Vad händer nu?

Hej, läste tråden om Körkort och får då reda på att man är skyldig att få ett läkarintyg om att man får ta Körkort eller ej. Jag har tagit Körkort ganska nyligen och skrev upp mig på en intensivkurs på två veckor och lyckades ta det på den tiden utan problem. Dock i januari avslutade jag min utredning och fick diagnosen ADD, men det är ingen som har berättat detta för mig att jag måste klödda rundor med min diagnos när det gäller körkortet; varken utredaren eller körskolan. Så har ju bara kört på som vanligt med körkortstagandet och nu är det taget. Men det som jag själv tycker är allra konstigast är att det är tre månader sedan jag fick diagnosen fast ställd, men inget papper eller något annat har kommit i brevlådan. Min utredare sa att det skulle komma det så tycker att allt är asskumt, precis som att det aldrig har hänt….

Någon som vet vad som står på? Och vad gäller mitt Körkort?

//:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

  • Redigerat 2020-10-23 11:02 av Niklas
Annons:
LeJ
2015-04-29 01:12
#1

Hade du diagnosen när du ansökte om körkortstillstånd? Det är ju där det står klart och tydligt att man ska uppge om man har någon NPF-diagnos och isf skicka med läkarintyg. Hade du det så har du ljugit på ansökan och om det uppdagas dras körkortet in och du får böter, sen är det väl inte så att dom sitter och letar bara bland förarna, men om du t ex är inblandad i en olycka kan det komma fram, en bekant till en släkting till mig råkade ut för det rätt nyligen. Hade du inte diagnosen när du ansökte om lämpet men innan du tog körkortet vet jag faktiskt inte vad som gäller.

Cochon
2015-04-29 10:32
#2

Jag fick körkortstillståndet typ två år innan jag fick diagnosen. Strax efter diagnosen tog jag Körkort.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

LeJ
2015-04-29 11:09
#3

Jag vet faktiskt inte då. För mig låter det logiskt att man ska anmäla sin diagnos om man får den innan man tar körkortet, men jag vet inte vad som faktiskt gäller.

Niklas
2015-04-29 11:33
#4

Kontakta exempelvis Transportstyrelsen eller en körskola och fråga vad som gäller.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Cochon
2015-04-29 11:56
#5

Vad klöddigt, men ja, hur ska man ringa in och berätta att man har en diagnos när man inte ens har fått det på papper? Utredningen är ju precis som den aldrig har ägt rum….

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Niklas
2015-04-29 12:28
#6

Det behöver du inte göra. Fråga i stället vad som gäller rent generellt om man får en diagnos när man redan har Körkort. Det är ju i den positionen du befinner dig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: