Annons:
Etikettförskola-skola-jobb-praktik
Läst 2632 ggr
Snuttefia
4/29/15, 4:03 PM

Planering för arbete!

Hej jag undrar om du planerar för ditt arbete/skola osv.
Hur ser din planering ut och vila tips kan du ge för att minska stress och öka kontroll över dina uppgifter? Kram Snuttefia :)

M.V.H Snuttefia

Annons:
fluffymind
5/6/15, 9:07 AM
#1

Jag har aldrig kunnat planera nånting, gör jag ett försök, så glömmer jag omedelbart bort det och/eller ändrar planen på stört. Jag jobbade som lärare på universitetsnivå i flera år och har fortfarande dåligt samvete över den misshushållning med intellektuell energi som jag tror mig ansvarig för. Kort sagt ersatte jag planering och struktur med charm och kreativt idébombardemang.

fluffymind
5/6/15, 9:12 AM
#2

Glömde tipsavdelningen. Idag är jag hyperberoende av min smartphone. Jag sätter påminnelser på allt jag behöver komma ihåg mer än tre minuter. Det avhjälper en sabla massa stress att veta att när det är dags att göra vad det nu är, så plingar det i fickan. Det är t.o.m. så att när jag tar en paus från arbetet för att dumsurfa, så sätter jag en påminnelse på tjugo minuter; annars blir jag förförd av nya intryck och blir sittandes dumt blippandes nånstans i ett hörn av Internet.

polymorf
5/11/15, 4:31 PM
#3

Försöker planera men det funkar sådär….brukar skriva listor, fast för hand. Har provat med appar och telefonen men blir bara förvirrad och irriterad när det "händer saker" på den… ibland gör jag veckoschema men brukar misslyckas med att följa dessa. Får saker gjorda som jag ska ganska bra nu när jag äter medicin men det är verkligen inte strukturerat, papper överallt samt 100 flikar med internetsidor och word ungefär :P men känns ändå som att jag kan kalla det nån form av "organiserat kaos"…önskar jag hade mer ordning men har typ gett upp det!

Lakeside
5/12/15, 9:44 PM
#4

Mobil kalender är jätte viktigt för mig. Samt skriva upp allt, jag har ett kom-ihåg-program med lappar man kan göra på mobilen. Annars stressar jag runt för att försöka hålla allt i huvudet men glömmder ändå ofta. 

Jag brukar försöka med självdiciplin för att få saker gjort. T.ex. om jag gör det här då kan jag få göra det sen och skriva upp saker på papper som dyker upp i mitt huvud så de inte tar fokus.

Snuttefia
5/13/15, 2:42 PM
#5

Ledsen för att jag inte kommit med något feedback. Era idéer är jätte bra :)

M.V.H Snuttefia

Upp till toppen
Annons: