Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 684 ggr
Kaizy
2015-05-12 16:31

AD/HD och medicin

Hej, jag har haft ad/hd diagnosen sedan jag var 16. fyller 19 om några dagar och jag har alltid varit emot medicinering av min ad/hd, men jag gick på en en behandling för ett år sedan (hormonbehandling för min mens var väldigt sen, fick min första mens när jag var 18 år gammal), efter denna hormonbehandling så kickade min ad/hd igång med så nu är jag upp på vägarna klättrar. vet inte hur jag ska göra för att få helt fokus, sprudlar alltid av energi. och märker ofta att jag har mycket mer energi än alla andra, folk blir ofta trött att vara i närheten av mig för att jag är så intensiv av mig. jag har ofta så mycket överskotts energi att jag ofta inte vet vart jag ska gör av den. blir ofta stressad eller sjunker in i tankarna om jag sitter stilla för länge. 

har blivit så trött på min AD/HD för jag märker att det gör så jag förstör för mig själv i skolan. klattar alltid till det för mig själv. så jag gick till min skolsköterska och han har kontaktat vuxenpsyket i min hem kommun och sett till att dom har all info om mig som de behöver. 

min fråga är vilka mediciner finns det för just AD/HD och vilka positiva som negativa förändringar har ni själva märkt?

Annons:
Upp till toppen
Annons: