Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Sluta tvärt med Elvanse?

2015-05-18 14:36 #0 av: Nettana00

Kan man sluta tvärt av med Elevanse? Har bara ätit den i 3 veckor. Mår skit på den.

Anmäl
2015-05-18 14:53 #1 av: Grace2009

Ring din läkare och rådfråga honom/henne.

Anmäl
2015-05-18 14:56 #2 av: Nettana00

Jo det har jag gjort men de har ingen Teletid nu på eftermiddagen.
Det är därför ja frågar här...kanske någon annan har gjort det eller vet

Anmäl
2015-05-18 14:58 #3 av: [Udoon]

Har ingen koll på just den medicinen, men dom flesta mediciner ska man ju inte sluta med tvärt utan trappa ner, så jag skulle inte chansa. Bit ihop tills du kan få tag på läkaren om du kan är mitt råd.

Anmäl
2015-05-18 15:30 #4 av: RobinEH

Att sluta tvärt med Elvanse kan orsaka extrem trötthet och nedstämdhet, om du tagit höga doser. Om du har möjlighet att få kontakt med läkaren under morgondagen så bör du vänta med att avbryta behandlingen tills dess.

Jag står för vad jag skriver, du får stå för din tolkning av det.
Sajtvärd på Träning.

Anmäl
2015-05-18 17:58 #5 av: Silla9

Jag tog bara elvanse i fem dagar, sedan slutade jag för att jag inte kunde få tag på läkaren då och jag mådde sjukt dåligt av den. Det gick bra. Men då hade jag ju tagit den väldigt kort tid. Är nog bra att inte bara sluta om det går

Anmäl
2015-05-18 18:23 #6 av: Nettana00

Jag har ätit 30 mg i tre veckor. Provade 60 mg i några dagar men blev rädd för symtomen och gick tillbaka till 30. Läkaren tror jag har för låg dos... Vi bestämde att jag ska prova imorgon 60 på en gång men känner mig nu livrädd.

Anmäl