Annons:
Etikettläkemedel-behandlingar
Läst 13259 ggr
Nettana00
5/18/15, 2:36 PM

Sluta tvärt med Elvanse?

Kan man sluta tvärt av med Elevanse? Har bara ätit den i 3 veckor. Mår skit på den.

Annons:
Grace2009
5/18/15, 2:53 PM
#1

Ring din läkare och rådfråga honom/henne.

Nettana00
5/18/15, 2:56 PM
#2

Jo det har jag gjort men de har ingen Teletid nu på eftermiddagen. Det är därför ja frågar här…kanske någon annan har gjort det eller vet

[Udoon]
5/18/15, 2:58 PM
#3

Har ingen koll på just den medicinen, men dom flesta mediciner ska man ju inte sluta med tvärt utan trappa ner, så jag skulle inte chansa. Bit ihop tills du kan få tag på läkaren om du kan är mitt råd.

RobinEH
5/18/15, 3:30 PM
#4

Att sluta tvärt med Elvanse kan orsaka extrem trötthet och nedstämdhet, om du tagit höga doser. Om du har möjlighet att få kontakt med läkaren under morgondagen så bör du vänta med att avbryta behandlingen tills dess.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Silla9
5/18/15, 5:58 PM
#5

Jag tog bara Elvanse i fem dagar, sedan slutade jag för att jag inte kunde få tag på läkaren då och jag mådde sjukt dåligt av den. Det gick bra. Men då hade jag ju tagit den väldigt kort tid. Är nog bra att inte bara sluta om det går

Nettana00
5/18/15, 6:23 PM
#6

Jag har ätit 30 mg i tre veckor. Provade 60 mg i några dagar men blev rädd för symtomen och gick tillbaka till 30. Läkaren tror jag har för låg dos… Vi bestämde att jag ska prova imorgon 60 på en gång men känner mig nu livrädd.

Annons:
Upp till toppen
Annons: