Annons:
Etikettadhd-add
Läst 2091 ggr
sländanskaniner
2015-06-07 23:03

Skillnaden mellan ADHD & ADD?

Förstår att ADD är ungefär som ADHD förutom hyperaktiviteten.
Men finns det fler skillnader?  Brukar man ha ännu mindre energi om man har ADD?
Och finns det de med ADHD som inte är så hyperaktiva?

Annons:
Cireea
2015-06-07 23:14
#1

Det roliga är att du har svaren i ditt eget inlägg. 😉Klicka på länkarna som bildats i ditt inlägg så har du svaren där.😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Ananse
2015-10-12 11:35
#2

Man sätter väl sällan diagnosen ADD längre, utan anser att allt ryms i ADHD-begreppet. Min diagnos är ADHD men jag är inte hyperaktiv i traditionell bemärkelse - däremo impulsiv, vilket grupperas ihop med överaktivitet. Jag tror det är mer relevant att tala om aktivitetsreglering, d v s huruvida man kan upprätthålla den nivå som omgivningen förväntar. Och då tror jag dom flesta som diagnosticerats ADD faller in även om dom snarare är underaktiva. Men i grund och botten handlar det nog mest om förmåga/oförmåga att sortera intryck. Sen kan det variera hur olika hjärnor hanterar den saken. Skulle inte förvåna mig alls ifall ADHD om några år räknas till autismspektrum.

fannylinda
2015-10-15 05:00
#3

Människor med ADD är ofta hypoaktiva (lugna, passiva, initiativlös, blir lätt bortglömda, dagdrömmer, blyga,  verkar ofta inte lyssna på vad som sägs mm)

Niklas
2015-10-15 10:21
#4

Hypoaktivitet är som hyperaktivitet med skillnaden att aktiviteten sker inuti huvudet i stället för på utsidan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: