Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Läkemedel & Behandlingar

Byte från Concerta till Elvanse

2015-06-13 02:06 #0 av: KnasAnna

Hej hej!
Bytte i torsdags från concerta 54mg till elvanse 50mg insättningsdos, tar även Voxra 300mg. Har känt dessa två dagarna på kvällen illamående och typ "bakfyllekänsla"
Någon som vet vad det kan bero på?

Haft min diagnos sedan i februari och började med concerta i mars.
Vore tacksam för svar

Anmäl
2015-06-13 07:43 #1 av: Stressfia

Du måste trappa upp elvanse!!! Din dos är för hög därför mår du illa och känner dig bakfull. Prata med din läkare...

Anmäl
2015-06-13 10:20 #2 av: KnasAnna

Vet inte varför han satte in 50 mg direkt. Gick direkt från concerta till elvanse samt att jag har voxra. Ska prova utan voxra några dagar och se om det gör någon skillnad.
Kan tyvärr inte kontakta min läkare då han gick på semester igår. Ska träffa han igen om ca två veckor.
Tack för svaret #1

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.