Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2296 ggr
Anonym
Anonym
2015-07-25 06:19

Ensam, depp misslyckad?

Jag har svårt att förstå min egen livs mening, jag vill inte dö tvärtom jag vill verkligen leva men jag är ensam vad är meningen med mitt liv när jag absolut inte har något att göra på hela dagarna och ingen att kontakta ingen att träffa? ogillar att skriva såna här inlägg för jag vill visa mig stark utåt men det är skönt att få skriva ut att man känner sig misslyckad.

Försöker hitta på något att göra under dagarna för jag blir personligen väldigt deppig av att sitta inomhus  på sista tiden har jag börjat gå ut kanske 1 timmes promenad per dag och det är det enda jag är ute förutom att sitta instängd inne, känner mig som ett djur i en bur jag har ingenstans att gå allt känns misslyckat på något sätt kan inte bara rycka upp mig har psykiska problem men jag försöker bli bättre kämpar för att vara lycklig vilket är en påfrestning. Är jag ensam med dessa känslor?

Annons:
VildaVittra
2015-07-25 09:57
#1

Jag fyller mina dagar med djur och odlingar. 😎 Med hundar och odlingar kommer man ut, man kan även träffa andra hundmänniskor om man är exempelvis aktiv på hundklubben. Hundar öppnar upp ens ögon på en annan vinkel av världen, man lär sig hur stigen ser ut nerifrån diket, man lär sig var grannskapets hundar lägger sina kontaktannonser, man lär sig att snö förvandlar hundar till kängurus osv.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

gunillapower
2015-07-25 21:35
#2

Har du något du är intresserad av? T.ex en förening du kan lägga din energi i och känna samhörighet. Meningsfullhet är en viktig del av livskvaliten

Honestyisdead
2015-07-26 13:29
#3

Finns det ingen daglig verksamhet i närheten?  Det är bra för då kommer man ut, träffar folk och gör saker. Sådant är viktigt för att komma närmare målet att må bra. En del ställen har så man kan komma och gå när man vill. Andra gör man ett schema på. Vissa börjar med 2h per vecka och lägger sedan på fler timmar när det känns bra.

Tyvärr fastnar man på samma plats när man inte gör något alls.

Kommer du upp på morgonen?  Ljuset på morgonen och förmiddagen är viktiga för oss.

Och nej, du är långt ifrån ensam om att känna så. Tyvärr är det vardagen för många.

Upp till toppen
Annons: