Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1866 ggr
dundeer
7/28/15, 11:22 AM

redan nog paranoid, nu detta?!

Jaa.. kanske inte har nått att göra på denna sida egentligen men med min bipolarutet så har även en paranoid del kommit till.. jag har väldigt svårt att käna mig trygg ute på kvällarna exempelvis. Nu har jag läst ett tag im Hagamannen… han kommer mest troligt flytta till min stad (luleå) och enligt kriminalvålden är risken för återfall på han hög (tror att de ligger på ca 80% chans)… jag kommer ju aldrig våga gå ut igen…

Annons:
Sagolikt
7/28/15, 11:35 AM
#1

Om man tittar på de fall han dömts för, så har överfallen alltid varit på nätter mot ensamma kvinnor som färdats till fots. Man kan ju såklart inte garantera att han om han skulle återfalla i brott, håller sig till samma modus operandi men det har ju funnits en koppling på 100% mellan firmafest (hög alkoholförtäring, hemifrån) och överfallen. Det verkar ju därmed inte så troligt att han nykter skulle överfalla någon en tisdagsförmiddag. Baserat på tidigare mönster kan man därmed säga att om du är kvinna, gå inte ensam på nätterna. Måste du förflytta dig nattetid kan du kanske cykla eller ta sällskap med någon annan.

Sen är det naturligtvis jätteliten sannolikhet att just du skulle råka bli överfallen av just en viss person, men sånt hjälper ju sällan som tröst.

dundeer
7/28/15, 11:53 AM
#2

Självklart vet jag det, och jag går aldrig ut utan min hund (stoor schäfer).. men de hjälper somsagt inte de minsta, jag är nog paranoid bara att vara ute på gården våran..

Ribessa
7/29/15, 11:02 AM
#3

Luleå? Haha i feel you. Var inte så glad heller att höra att han kanske ska vara i närheten…

fluffymind
7/29/15, 10:12 PM
#4

Hagamannen håller till i Umeå, inte Luleå.  Dessutom törs han inte gå på någon med schäfer.

Men ångest har inget sinne för logik, jag tror du borde prata med någon i vården, så där ska du inte behöva ha det.

dundeer
7/30/15, 12:21 AM
#5

Nää, han blir mest troligt portad från umeå.
Däremot har jag blivit uppdaterad, han har kommit in på en utbildning i övertorneå och kommer bo där, men tillhöra luleå psykriatrin… 

Jag har alltid haft det så, finns inte mycket dom kan göra, de är jag som måste arbeta bort det själv tyvärr..

Upp till toppen
Annons: