Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

ADD & ADHD relaterat Olika former av autism Tourettes Syndrom Motorikstörning (DCD) Tvångssyndrom (OCD) Trotssyndrom (ODD) Ansiktsblindhet (Prosopagnosi) Dyslexi & Dyskalkyli NPF + Psykisk sjukdom Övriga NPF Kan jag ha en diagnos? Utredningar (Hur? Var? När? Varför?) Allmänt Presentationer & Nya medlemmar Hjälpmedel & Stödinsatser Läkemedel & Behandlingar Lagar och regler (LSS, SoL, m.fl.) Ekonomi Kost och matlagning Tips och goda råd Var vi bor (Tråd för landskap/stad) (IRL-vänner sökes) Vänner sökes Tester Bilder & Foton Litteratur Media Dagis / Skola / Jobb / Praktik Familjeliv Diskussioner om NPF Berättelser ur verkligheten Fetalt Alkoholsyndrom (FAS) Off topic - [OT] Dagbok Lekar / Kluringar Om sajten & Om iFokus
Allmänt

Tittar uppåt

2015-07-29 17:36 #0 av: [Linsenhejhej]

Då och då kan jag inte titta i mitten av synfältet, utan ögonen åker uppåt. När jag försöker titta i mitten eller ned, går det i en halv sekund eller så, sedan åker de upp. Detta händer bara ibland, särskilt när jag är ute och går på en promenad. Det vara oftast i några minuter. Jag upptäckte det för några få månader sedan. Någon som känner igen sig, och vet vad kan det bero på?

Anmäl
2015-07-29 17:48 #1 av: VildaVittra

Det där är något du ska ta upp med din läkare. 

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2015-07-30 09:42 #2 av: Pysen_87

Jag hade samma problem! Men det slutade när jag byte medicin. 

Det är grymt störande när man får detta, det gör liksom ont i ögonen, känns som att dom håller på att rulla inåt så  att det bara syns ögonvita....

Har du nån medicin?

Anmäl
2015-07-30 17:22 #3 av: [Linsenhejhej]

Tack för era svar!

#2: Jag tar tre mediciner: Abilify, Lamictal och Fluoxetin.

Anmäl
2015-07-31 11:46 #4 av: Pysen_87

Jag hade vi då tillfället, abilify och zyprexa....fick byta till risperidon och senare till clozapine

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.